En toen gingen we door.... - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu En toen gingen we door.... - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu

En toen gingen we door....

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin en Janine

01 Oktober 2012 | Noorwegen, Bromma

Al is het alweer even geleden, en er is veel gebeurd, waren we iedere keer niet aan een nieuw stukje toegekomen.
Na terugkomst uit Nederland, zijn we de nodige belangrijke dingen op een rijtje gaan zetten.
Waar gaan we nu eerst beginnen, wat is belangrijk om aan te pakken!! En trek je maar 1 conclusie; er ligt nog heel wat werk, dus we beginnen eerst maar eens aan de hytte, zodat we die kunnen gaan verhuren.
De B&B kant moet leeg gemaakt worden, want daar is het een grote opslag geworden, en de vloer moet er voor de winter in. Maar dan heb ik een probleem,; daar staat nu al mijn gereedschap!! Euh.... dan moet de stabbur(Schuur) leeg, dan kan daar mijn gereedschap overzichtelijk staan.
Nou...dan hebben we voorlopig even genoeg te doen.
Maar eerst kwamen Wim en Margriet, voor een beetje vakantie vieren en een beetje(was best veel) helpen hier. Heel gezellig en ouderwets bij gekletst, en veel gedaan in Bromma. Aangezien wij toen ook vakantie hadden konden we ook veel ondernemen.
Maar ook tijd voor ontspanning was er. Zo zijn we een week afgereisd naar Telemark, de provincie onder Buskerud waar wij wonen. We hadden Basil en Abby meegenomen, en dat ging prima. Die sliepen 's nachts in de bench in de auto, en wij in de Predom. Wim en Margriet huurden een hytte op de camping, en zo hadden we allemaal een prima slaapplek.
Telemark was fantastisch mooi, en we hadden het dan ook niet verkeerd met het weer. Eeen heerlijk weekje waar we ook de nodige ideeën hebben opgedaan.
Terug in Bromma zijn we begonnen met het schilderen van de binnenkant van de hytte. We hebben besloten om de muren een lichte kleur te geven, dus kwamen we uit op wit. De vloer zal een tintje donkerder worden, dus dat wordt een mooi geheel.
Besloten is om van de keuken en slaapkamer, een grote ruimte te maken, dus gaan er een paar muren uit.
Dit maakt het wel veel praktischer. We hebben dan een grote woonkamer met keuken, en 1 slaapkamer met een dubbelbed en daar komt ook een hoogslaper in.
De optie is er dan ook om te slapen in de woonkamer op een slaapbank.

Nadat Wim en Margriet de reis naar het zuiden hadden ingezet, kregen wij het volgende bezoek uit Gennep, nl. Jan en Mariet met de dochters Jozke en Meike. Dat was ook erg gezellig. Na de omgeving hier bekeken te hebben , zijn ze nog een deel van Noorwegen gaan bekijken.
Ondertussen waren wij al weer volop aan voor de bazen. Janine bij het tankstation en ik een deel voor de Husqvarnawinkel, en een deel voor mijn eigen bedrijf. Daar ben ik begonnen aan een aanbouw van een hytte waar ik 2 jaar geleden ook een flinke klus heb gehad. Daar kom ik het najaar wel mee door.
Bij de Husqvarnawinkel wordt het steeds leuker voor mij. Mijn baas heeft wel gezien wat ik kan, en zo wordt ik steeds meer op pad gestuurd voor montage van allerlei hytte produkten, zoals zonnepaneelsystemen, met de hele 12 volt stroomvoorziening voor de hytte, maar ook voor een mooi kachelsysteem te monteren. Prima job, en ook veel op de mooie plekken in de bergen.

Al een tijdje stond hoog aan ons lijstej een andere auto, de Pajero krijgt her en der wel een roestplekje (ahum), en of die de keuring nog doorkomt, tja. Na veel op Finn.no, de Noorse Marktplaats gezocht te hebben, vonden we een mooie auto in Porsgrunn. Samen met Mark zijn we op een zondag daar naar toe gereden(is ongeveer 3,5 uur rijden) en hebben de auto bekeken. Na een grondige inspektie, hebben we besloten om deze te kopen. Een prachtige Hyundai Galloper uit 1999. Het is eigenlijk bijna een Pajero, alleen heet het een Hyundai, en scheelt het ook in de prijs.
Hij moest alleen nog gekeurd worden, en dan konden we hem volgende week ophalen. Kijk zo kom je hier wel aan je kilometers.
We zijn er erg blij mee, en het is een heerlijke auto om mee te rijden
Voorlopig blijf ik de Pajero mooi voor het klussen gebruiken, aangezien de weg naar de hytte niet echt enorm denderend is, en ik dan de Galloper ietwat schoner houd, zeker van binnen.
De avond voor dat we de Galloper gingen ophalen, vond Janine op Finn.no nog een mooi klein keukenblokje, geheel kompleet, voor in de hytte. Nou stond die niet echt in de buurt, maar het mooie was dan weer, dat die in de buurt van Porsgrunn te koop stond. En moesten wij daar nu net naar toegaan, om de auto op te halen, zo sla je 2 vliegen in 1 klap.
Ik zei al tegen Janine;" het klinkt wel heel ruig, zo koop je op 1 dag een auto en een keuken."
Nou was het ook nog eens een prachtige keuken, kompleet met alle apperatuur erin. Dus die ging gelijk mee op de aanhanger.

Bij de hytte zijn we nu volop aan het werk, er wordt volop geschilderd, en de muren zijn verdwenen. Bij de laatste balk die ik er onderuit haalde, merkte ik, dat er iets teveel druk op die paal stond, dus is er besloten om er toch maar 1 paal in het midden onder te laten staan. We hebben dit opgelost met een mooie geïmpregneerde paal, en de draagbalk afgewerkt met dito planken.
De stabbur is ondertussen omgetoverd tot een goede opslag, en dat is toch wel heel praktisch.

En toen werden we vereerd met een bezoekje van Anna Derks, zij is een achternichtje van Janine uit Nieuw Zeeland, wij hebben haar ook gezien toen wij daar waren in 2000. Het was erg gezellig, en leuk dat ze hier was. Zij is een reis door Europa aan het maken, van ongeveer 8 maanden.
We hebben haar wat van de omgeving laten zien, en zij zag ook dat Noorwegen toch ook veel van Nieuw Zeeland weg heeft.
Nadat Anna was vertrokken, kwamen Trudy (mijn moeder) en Gerrit (mijn oom) voor 10 dagen naar Bromma
Het was erg leuk, maar helaas moest Trudy eerder terug ivm het overlijden van een goede vriendin. Dat was erg jammer, maar wel heel logisch. Dus, kom maar snel een keer terug.

Janine is met haar koor met een mooi muziekprojekt bezig in Ål, en dat belooft erg mooi te worden. Dit ivm het zoveel jarig bestaan van het kultuurhuis, waar hun ook altijd reperteren.
Met de nodige extra dagen repetitie, en langere oefen avonden, zijn ze straks klaar voor een spetterend optreden.

Wij gaan lekker door waar we mee bezig zijn, en tot de volgende keer.

Groeten uit Bromma

• 01 Oktober 2012 - 22:22

Papa Jan En Mama Francien:

Kei skon we zijn weer helemaal op de hoogte van het reilen en zeilen daar bij jullie., over negen dagen komen we even kijken hoe het word.

Groetjes van ons

• 01 Oktober 2012 - 22:50

Mariet:

Hé luitjes, dat ziet er goed uit, al weer een eind opgeschoten en wat vliegt de tijd.we kijken terug op een prachtige vakantie in Noorwegen!!! groetjes Mariet

• 01 Oktober 2012 - 23:40

Je (s) Mam Trudy:

Lieve kids
    Wat heerlijk weer die foto's met verslag. Zo te zien is "mijn mooie slaapkamer" weer helemaal weg.
    Heb daar heerlijk geslapen na mooie dagen met geweldige tochten. Het is overal grandioos mooi.
    Ik was alleen te kort bij jullie. Gelukkig mag ik weer terugkomen.
    Heel veel succes verder met alles, het klussen, het werken, het zingen enz. enz.
    Groetjes en liefs dkk ons

• 02 Oktober 2012 - 04:35

Piet Reintjes:

Dag Robin en Janine, Dank voor het verslag. Lekker bezig daar in Bromma. Ik wil binnenkort uitgebreider reageren op jullie verslag en activiteiten. Heb de laatste maanden te maken met chronisch tijdgebrek maar blijf wel steeds alle verslagen lezen. Succes met de hytte !! Hartelijke groet, Piet

• 02 Oktober 2012 - 10:06

Heidi:

Geweldig, die Hytte van Wim en Margriet is meer een Hyttetjetje ;)
    Jullie lijken wel reuzen, zo zittend voor de deur..
    Maar wél een slaapplek met alles erin wat je nodig hebt zo te zien!

Aan de naam van de nieuwe auto zal het niet liggen, hop hop hop, Robin in Gallop(per)!
    Weer een heerlijk verslag, ik kan me voorstellen dat je je soms afvraagd wat te schrijven.
    Maar voor jons is het altijd leuk om te lezen, wat je ook schrijft, jullie maken stiekem toch vanalles mee...

Succes met alles!
    Liefs uit Deurne,
    Heidi

• 02 Oktober 2012 - 13:02

Ardie :

oooh lekker weer bijgelezen! En de foto's laten weer zien hoe akelig mooi het bij jullie is!!
    Hard gewerkt luitjes!
    X Ardie.

• 02 Oktober 2012 - 14:06

Karin Beijk:

Hoi,
    Fijn dat alles nu klaar is in Nederland, weer een hoofdstuk afgesloten en nu kunnen jullie lekker verder met alles.
    Door de komst van FB denk je niet meer zo aan het reisverslag, vandaag dus twee berichtjes met foto's ineens gelezen. Maar een gedeelte was ik al bij gekletst met Janine op FB.
    Dus het viel mee.
    Succes met alles en tot de volgende keer groetjes ook van Jos.
    Karin.

• 06 Oktober 2012 - 22:49

Ted Trimbach:

Hoi Robin en Janine, ik heb jullie verslag weer met plezier gelezen. Ik reageer wel niet zo vaak maar ben altijd zeer benieuwd hoe 't leven in Bromma ervoor staat. Ik bewonder jullie doorzetingsvermogen en denk dan ook dat alles er prachtig uit komt te zien. Daarbij zie ik dat jullie je prima thuis voelen in je eigen huis en sowieso in Bromma.We zijn vast van plan om al dat moois eens zelf te komen bewonderen. Dus zorg maar dat die b&b gauw klaar is. Lieve groetjes, Ted en Lauran.

• 10 Oktober 2012 - 11:40

Wijnand En Ivonne:

Hallo Robin en Janine,

En ja hoor, er is weer een reisverslag.
    Fijn dat jullie nu weer verder kunnen met de hytte om daar een B&B van te maken. Waar halen jullie al de energie vandaan, werken voor een baas, huis opknappen, hobby's, bezoek ontvangen en hun de omgeving laten zien. Janine weer tijd om de kwast ter hand te nemen, (maar er is hulp in aantocht).
    De nichtje Anna is wel veranderd, we zouden haar niet meer herkennen, het is dan ook wel een hele tijd geleden dat we haar gezien hebben. Wel leuk voor jouw dat ze bij jullie op bezoek kwam.
    Zeg maar tegen het bezoek dat vandaag komt dat we een heel gezellige vakantie hebben gehad met regen en zonneschijn.
    De camper staat weer in de garage tot een volgende keer.

De groetjes aan jullie allemaal vanuit een zonnig Ouwe Peel.
    Wijnand en Ivonne

PS, succes met jullie nieuwe auto.

• 21 Oktober 2012 - 22:39

Julitte En Wim:

Hey vriendje en vriendinnetje!

"Heb je het al gelezen?", Wat?, nou het nieuwe verhaaltje? Nee, hoezo, staat er weer een nieuwe op dan?
    Ja, hèhè, allang! Wij hebben alweer iets geschreven!...
    Nou, zo gaat dat dan, een gesprekje tussen ons mam en mij. We blijven jullie dus op de voet volgen, maar zij is toch iedere keer weer wat vlugger! (oftewel ze heeft het gewoon minder druk dan ik haha)
    De kids zijn afgelopen weekend bij hun geweest, dus konden wij weer vanalles doen. Althans Wim heeft enorm veel hout gezagen en ik heb het lekker relaxed gehad. Bij ons staat het klussen een beetje op een laag pitje en ben er wel achter gekomen dat als je eenmaal aan de gang bent, je dan ook maar beter in die trein kunt blijven zitten. Maar als je eenmaal een keertje bent uitgestapt, het weer enorm moeilijk is om weer in te stappen!
    Dus een dikke pluim voor jullie, want regelmatig hebben jullie een tussenstop, maar het "boemeltreintje" loopt toch langzamer maar zeker wel door! SUPER!!

Veel succes weer met alles en tot gauw!
    Veel liefs van ons xx
    Wim, Julitte en de kids

• 12 Januari 2013 - 23:27

Ronald:

en toen kwamen we terug naar 2 jaar in nederland kom ik terug heb een huis gevonden in de buurt,dus zal jullie snel weer tegen komen kan ik mijn verhaal ook eens doen.
    jullie huis is mooi geworden
    tot snel gr ronald