VERKOCHT!!!!! - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu VERKOCHT!!!!! - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu

VERKOCHT!!!!!

Door: Janine en Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin en Janine

12 Juni 2012 | Noorwegen, Bromma

Deze titel staat eigenlijk al op het lijstje, vanaf we zijn begonnen met deze weblog.
Eindelijk kunnen we vertellen dat onze woonboot in Heijen niet lang meer van ons is.
Gisteren hebben wij de officiële bevestiging gekregen van onze makelaar, dat alles nu rond is.
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, voordat het papierwerk in orde was, maar het is rond.
Gisteren was echt 1 van onze beste dagen hier, en we hebben er al heel wat gehad, maar dat nu de verkoop rond is, heeft ook heel wat te betekenen.
Het is het afsluiten van een groot hoofstuk in ons leven, de woonboot "Dommel". Na een grote verbouwing daar in Heijen, hebben wij ons op ons nieuwe avontuur gestort, het opknappen van een mooi oud huis, en het gaan realiseren van een "Bed & Breakfast" in Bromma.
Belangrijk is dan wel, wanneer je een ander huis koopt, je oude huis verkocht wordt, en dat liep wat anders dan we gehoopt hadden. Crisis in Nederland, huizenmarkt stort in, en dan duurt het wat langer.

Maar goed, nu is de grote ommekeer, en kunnen we ook hier verder. De verkoop van "De Dommel" is ook belangrijk dat we hier verder kunnen met de verbouwing.
Verbouwen kost geld, maar dat hoef ik volgens mij niemand uit te leggen.
De verbouwing ligt op het moment ook een beetje stil, en een van de redenen is dan ook dat we weer even een financiële injektie nodig hebben, nou en die is er nu.

Het leven hier in Bromma-centrum gaat eigenlijk best heel lekker.
Janine heeft lekker wat te werken bij het tankstation, de bussen met toeristen staan weer in de rij op de parkeerplaats, en bruist het hier weer van de vakantiegangers.
Het koor ligt nu even stil, het is de zomerstop. Na nog en mooi concert in Ål, met de muziekkultuurweek, is het nu even afgelopen.
Mijn werk bij de Husqvarnabuttik bevalt ook goed, ik werk nu wat meer dagen daar en het bevalt zowel mij als mijn baas goed. Nu heb ik even een paar flinke klussen staan waar ik met een collega aan ben begonnen. Een leuke samenwerking, we zijn nu een aantal daken aan het vervangen, en dat gaat met 2 man toch altijd net wat handiger.
Daardoor werk ik nu even iets minder in de winkel, maar dat wordt straks weer meer.

En nu kunnen we verder met plannen, omdat we binnenkort naar Nederland mogen komen, voor de overdracht.
Deze staat gepland op 6 juli, en voor de overdracht, moeten we nog wel wat leegruimen in de ark, voornamelijk moet de kelder leeg worden gemaakt. Dus mochten er mensen zin hebben om te komen helpen met sjouwen, vanaf 2 juli zijn wij in Nederland in Heijen.
We nemen de caravan mee, en zullen in Heijen op een camping gaan staan, dat is wel het makkelijkste.
Onze 2 schurken genaamd Basil & Abby, blijven bij vrienden van ons hier in de buurt. Mogen gaan spelen met 13 andere honden.

Afgelopen weekend waren we allebei vrij en hebben we eens een lekkere wandeltocht in de bergen gemaakt. We hadden een wegwerpbbq meegenomen, en worstjes en uiteraard koffie.
Na een mooie tocht, zelfs af en toe lag er wat sneeuw nog, was het even lekker picknicken, en daarna weer terug.
Het ligt daar op een behoorlijke hoogte, en het heeft, wonder boven wonder, 2 weken geleden ook nog gesneeuwd, dat is niet normaal voor hier, maar het gebeurde wel. Basil & Abby vonden het dan ook fantastisch om even door de sneeuw te kunen rollen. Die 2 vermaakte zich dan ook prima met de wandeling.

Zo'n dagen beseffen ons altijd wel, dat we een hele goede keuze hebben gemaakt, en genieten dan ook volop van ons leven in Bromma.

Voor een aantal mensen tot snel ziens in Nederland, en voor de andere, vi snakkers in het volgende stukje.

Hadde.

• 12 Juni 2012 - 08:29

Yvonne Van Dijk:

Proficiat! Weer een hoofdstuk afgesloten en meteen idd een financiele injectie. Is toch altijd fijn als je huis verkocht wordt, vooral nu in deze crisistijd!

Geniet ervan!

• 12 Juni 2012 - 08:39

Els Van Neijenhof:

Proficiat Robin en Janine, fijn dat je de ark nu hebt weten te verkopen!

Succes met het leeghalen en misschien zien we je nog wel een keer als we over de dijk komen rijden om naar de oliehandel te gaan. ;)

• 12 Juni 2012 - 09:25

Wijnand En Ivonne:

Hiep Hiep Hoera, De Ark, verkocht!!!
    Nu weer verder met de verbouwing.
    Mooie natuur foto's en Robin je lijkt wel Vincent v. Gogh, alleen die had geen vrouw volgens mij.
    Wij hebben er onze vakantie weer op zitten, 3 wk Zuid-Engeland en nog 1 wk'je Alp d'Huzes.

Misschien zien we jullie nog wel als Jan jarig is.

Groetjes vanuit De Ouwe Peel

• 12 Juni 2012 - 09:35

Hannek En Jan:

Grandioos, wat een leuk nieuws! Van Harte Gefeliciteerd luidjes, wat zal dit een heerlijk gevoel geven.
    Nu kunnen jullie er daar in Bromma helemaal een mooi paleisje van gaan maken.

• 12 Juni 2012 - 10:25

Maria Verbeeten:

Zo dat is mooi nieuws .
    Hoop voor jullie dat het snel 6 juli is en de handtekening op papier staat.
    Om dan dus nog meer genieten van jullie mooie avontuur .
    Liefs ut Gennep

• 12 Juni 2012 - 10:49

De Maasjes:

natuurlijk moet je wat geld hebben in je leven.... maar zo`n weekend met een bbq-tje kan nergens anders aan tippen, dat zijn de mooie dingen!! Daar moeten we van blijven genieten.... Lekker weer even naar Nederland, en kan er weer een bladzijde in het boek worden omgeslagen, hopi forza, sunchi de maasjes

• 12 Juni 2012 - 15:47

Leo En Jeannette:

Van harte gefeliciteerd ! Eindelijk dan ; tja, een verbouwing kost altijd meer dan je verwacht. Maar het wordt dan ook een plaatje !
    Veel sterkte nog met de afwikkeling van de verkoop.
    Groetjes, Leo en Jeannette

• 12 Juni 2012 - 18:59

Jan En Hanneke:

Goeie avond Robin en Janine,

Van harte gefeliciteerd met dit fantastische nieuws, eindelijk jullie Ark verkocht.Jullie hadden er wel huuders in maar je blijft er toch omkijk naar houden. En dat is nu voorbij en vanaf nu nog 1 huis en wat voor 'n huis. Jammer dat jullie het niet kunnen combineren met de bruiloft van Jelmer en Henrieke.
    Wij hebben vandaag gweldig nieuws gekregen van de cardioloog. Jan had bij inspanning druk op de borst, maar na een hartfilmpje en fietsproef blijkt er met het hart niks aan de hand te zijn.
    Waar de pijn vandaan komt is nog onduidelijk, dus is Jan door de cardioloog aangeraden om rustig aan weer te gaan trimmen. Mocht dezelfde pijn weer terug komen dan moet Jan weer terug naar de huisarts. Een hele opluchting, dsu wij gaan lekker bruiloft vieren de 23e.
    Liefs Jan en Hanneke.

• 12 Juni 2012 - 21:05

Anja Van Sommeren:

Wat een geweldig nieuws!! Echt gefeliciteerd; fijn dat deze last nu van jullie schouders af kan. Nu weer verder met jullie plannen en hard werken aan jullie droom!!
    Geniet!!

• 12 Juni 2012 - 21:27

Trudy:

Lieve Robin en Janine, wel een late reaktie van je mam, had effe de laptop opgeborgen.
    Zag toevallig op facebook de aankondiging van "VERKOCHT"
    Weer genieten van de mooie foto's. Gaaf hé bbq in de sneeuw. Genieten dat doen jullie met volle teugen!!!
    Ga zo door.
    Heel veel liefs dikke kus/knuf je mam en Brandy

• 12 Juni 2012 - 22:26

Mariet:

ik val in herhaling maar wat zullen jullie opgelucht zijn nu de boot dan toch eindelijk verkocht is. Proficiat en nu weer heerlijk plannen maken !!!!groetjes Mariet

• 13 Juni 2012 - 16:49

Miranda:

HARSTIKKE FIJN DAT JULLIE DE BOOT VERKOCHT HEBBEN!!!
    SUCCES MET HET VERBOUWEN WEER!!
    gr Miranda

• 19 Juni 2012 - 21:19

An En Dré :

Hallo Robin en Janine!

We hopen dat we via deze weg 'kontakt' met jullie krijgen......We zijn vrienden van Gerrit en Tilly uit Afferden. Ze waren afgelopen zondag hier. Volgende week vertrekken we voor onze vakantie naar Noorwegen en zoeken voor onze eerste nacht een plekje. Bromma ligt op de route van onze volgende bestemming. Tilly vertelde dat jullie bezig zijn om een 'bed and breakfast' te realiseren. Is het al zover??? Zo ja...zouden we dan bij jullie kunnen overnachten?? Het gaat om de nacht van donderdag 28 op 29 juni. Op 29 juni worden we verwacht in Urnes.
    Ik hoop ivm onze planning gauw wat van jullie te lezen / horen.
    mijn mailadres: anleijssen@gmail.com

veel groetjes! An

• 28 Juni 2012 - 17:12

Karin:

Hardstikke fijn voor jullie! Proficiat. succes met het leegruimen en de overdracht en natuurlijk heel veel plezier met het verder plannen van de vebouwing! Groetjes Karin.