Dan verkoop je toch gewoon de boot.... - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu Dan verkoop je toch gewoon de boot.... - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu

Dan verkoop je toch gewoon de boot....

Blijf op de hoogte en volg Robin en Janine

31 Juli 2012 | Noorwegen, Bromma

Tja, de bekende reclameslogan....na 4 jaar is onze woonark Dommel verkocht aan nieuwe mensen die er hopelijk net zoveel plezier aan zullen beleven als wij hebben gehad!! De Dommel...ook dat was een lange restaurerings-reis, 17 jaar is deze ark in ons bezit geweest en nu verkocht. Nu hebben we geen huis meer in Nederland, maar zoals Robin's moeder heel lief zei (met een bijbehorend lief kadootje: zie fotoos!!)In Holland staa(n)t een Huis(zen) waar wij altijd welkom zijn en een plek zullen hebben. Dit weten we en hebben we zeker gevoeld de week dat we onze boot verkoopklaar gemaakt hebben. Zoals de meeste wel weten was onze ark gewoon bewoond en waren er al heel veel spullen van ons naar Noorwegen verhuisd maar....onze werkplaats beneden in het ruim stond nog bommetjevol. Hoe gaan we dit aanpakken? Heel veel materialen waren nog bruikbaar maar voor ons was het niet realistisch om dit nog allemaal naar Noorwegen te verhuizen, hier worden andere materialen gebruikt en veel spullen zouden hier niet van pas komen. Dus besloten...hoe lastig ook, een container neer te zetten en alles naar het grof vuil te brengen wat echt niet meer mee kan. De container hadden we al besteld vanuit Noorwegen. We hadden besloten dat het het meest praktische was om onze eigen slaapplek te hebben dichtbij de woonark, zodat we de tijd zo effectief mogelijk konden gebruiken. Waarom niet ons caravannetje mee en een plekje zoeken op Camping The Turnery? Zo gezegd zo gedaan.
Na een prima reis vanaf zondagmiddag 12 uur 1 juli met de boot van Larvik naar Hirtshals en een nachtreis door Denemarken en Duitsland kwamen we maandagochtend in Heijen aan. Eerst een bezoekje aan de makelaar om de sleutel op te halen en even hallo te zeggen. Natuurlijk even wat spullen halen in Gennep. Eerst een broodje filet americain bij Bakker Bart en even naar Appie Heijn voor koffie en Limburgse vlaai!!Toen door naar de woonark. Raar om in een lege ark te komen waar we zo lang gewoond hebben. Het eerste bezoek stond al snel aan de loopbrug, ome Gerrit dus koffie en vlaai! Daarna volgde Trudy, Robin's moeder met haar hondje Brandy. Het weer was prima en is de hele week prima gebleven (wel erg benauwd maar alles beter als regen...). Deze dag hebben we alleen maar even rondgekeken en na koffie en vlaai door naar de camping waar onze vriendin Ilse met vriend Marco en kinderen Max, Noa en Kaya ons zouden vergezellen. SUPER!! Dit was zo fijn, zij waren de vaste basis op de camping en zorgden iedere dag voor een gezellige thuiskomst en voor een heerlijke maaltijd, dit was echt onbetaalbaar en zo lief!! Dit betekende dat wij ons volop bezig konden houden met het leegruimen. Hierbij stond Marco ook iedere dag klaar om te helpen! Nogmaals superbedankt lieve vrienden...en daarnaast hebben we heerlijk de tijd gehad om volop bij te praten op de hele rustige camping. Dus soms moesten we het lachen een beetje zachtjes doen.....Deze en gene wisten waar wij ons Predommeke hadden neergezet, (we hebben dit niet heel duidelijk aangekondigd, misschien wat dom achteraf maar goed...ons hoofd was bij de verkoop) en dit nieuws verspreide zich ook langzamerhand. Iedere avond hebben we wel bezoek gehad van vrienden. Top!
Dinsdag begon dan echt het grote opruimen, papa's vriend Wijnand had een dag vrij genomen om mee te werken, en wat was het veel sjouwwerk....maar de eerste dag werd flink de toon gezet en daarna was het gewoon iedere dag verstand op nul en opruimen maar!Hulp was er steeds van papa, mama's en vrienden. Zo verliepen de dagen effectief en goed en genoten we van de mensen om ons heen en van de laatste dagen op de woonark. Woensdag hebben we voor het eerst de kopers ontmoet met een gezellige lunch bij de Stadsherberg in Gennep. Ook dit voelde goed, fijne mensen waar we onze ark graag aan verkopen! Natuurlijk ontbrak een bezoek aan Friso en Ellen niet van Eeterij 't Heijes Hepke. ook daar altijd een warme ontvangst en superlekkere frietjes en snacks. Zie de bekende foto's hahaha.
Vrijdag 6 juli was de officiele verkoopdag! Eerst vroeg afgesproken op de woonark en het laatste rondje gemaakt of alles was zoals afgesproken. Toen in optocht van 3 auto's naar de Notaris in Vierlingsbeek. Ook hier was de sfeer ontspannen en na alle officiele handelingen was de verkoop van de Dommel een feit!! We kwamen er achter bij de notaris dat het op 1 dag na precies 17 jaar later was dat wij de Dommel gekocht hebben en dat hij nu weer doorverkocht werd. Veel mensen weten dat we iets met het getal 7 en 17 hebben (trouwdag, huisnummer etc.) dus toeval bestaat niet??
's Avonds waren we uitgenodigd bij onze vrienden Wil en Resie op de woonark. Heerlijk bij praten, eten en genieten van de laatste prachtige avond op de Paesplas.
Sowieso heel leuk om de meeste buurtjes nog even gezien en gesproken te hebben. We hebben hier toch lang lief en leed met elkaar meegemaakt!
Daarnaast werd mijn (Janine's) papa Jan 65 op 7 juli. Deze dag stond dus in het teken van een feestje in Deurne! Het werd een hele gezellige dag en een heerlijke adempauze in alle verhuis drukte. Daar zijn we blijven slapen en toen zondag nog een laatste dagje in Heijen. De ruimte rondom ons caravannetje was inmiddels een soort mobiele rommelmarkt geworden en het werd hoog tijd om alles een plekje te gaan geven in onze oude trouwe Pajero die ons nogmaals zonder problemen naar en van Nederland gebracht heeft, ook al vallen de gaten er her en der in...veel bekijks hebben we er sowieso mee, ook hier in Noorwegen. Ongelofelijk wat er allemaal in paste!!Toen we eerst alles zagen staan dachten we dit gaat nooit lukken maar gelukkig....alles kon mee! 's Avonds hebben we afgesloten met mijn (Janine's) ouders, Robin's moeder en vrienden Rob en Elly bij wokrestaurant de Heijense Molen.Dit was een hele geslaagde afsluiting van een hele drukke maar hele fijne, waardevolle en warme ECHTE afscheidsweek van onze woonplek in Nederland. Nogmaals bedankt voor alle hulp lieve lieve familie en vrienden!! Dit is onbetaalbaar en heeft ons een heel rijk gevoel gegeven, dank jullie wel!! De camping was een heerlijke plek waar we zeker ons caravannetje nog eens vaker zullen parkeren.
Om 5 uur 's nachts wilden we eigenlijk wegrijden, maar het werd iets later, 6 uur maandagochtend 9 juli reisden wij met een volgepakte auto en caravan terug naar huis...naar Bromma in Noorwegen. Ook deze reis verliep voorspoedig. Dinsdagochtend 8.30 uur rolden we moe maar voldaan ons bedje in.
Onze hondjes Basil en Abby hebben we dinsdag na de middag weer opgehaald bij Mark en Hanneke op de fjellet. Zij hadden de week van hun leven gehad met 12 Husky's en zich helemaal uit kunnen leven op deze prachtige woonplek. Caroline, mijn collega, had voor onze kat Ruben gezorgd. Dit was het verhaal van onze definitieve afsluiting van ons wonen in Nederland. Raar gevoel maar ook een verlichting dat we nu volop ons kunnen richten op onze toekomst hier in Noorwegen. Nu kunnen we weer volop aan de slag met onze plannen voor ons huis hier in Noorwegen en niet te vergeten met de verdere realisering van onze droom, onze eigen Bed and Breakfast!! WORDT VERVOLGD!!

• 31 Juli 2012 - 15:37

Heidi:

Al lezend neem je ons mee....
    Had van Ilse al meegekregen hoe de week was verlopen,
    daar op camping 'kakelbont'. En ik kan me voorstellen wat voor een warme deken dat voor jullie gewest moet zijn met al die mensen vanuit familie en verschillende vriendengroepen.
    Tja, wie goed doet, goed ontmoet!
    Nu verder bouwen aan jullie droom, met genoeg thuizen in Nederland....

Liefs uit Deurne!

• 31 Juli 2012 - 16:50

Janine:

Ik zie nu dat als je onder het reisverslag de foto's aanklikt je ze niet allemaal ziet, dan moet je naar foto's gaan. Er staan namelijk 37 foto's bij dit stukje....

• 31 Juli 2012 - 19:54

Ardie:

Jawel hoor......... alle foto's komen voorbij!!! En een hele nieuwe lay-out!!!
    Wat een veranderingen allemaal!
    Maar de belangrijkste is toch wel het definitief afscheid nemen van de ark!!
    Net of het nu pas echt is!!!
    Veel geluk en succes met al jullie plannen!
    Tot gauw weer.

X

• 01 Augustus 2012 - 13:17

Je (s) Mam Trudy:

Wat heerlijk het verslag, je zit er gelijk weer helemaal in.
    Ja het was een geweldige week zo met elkaar.
    Ja, zo door de ark lopen komen alle herinneringen weer terug van 17 jaar geleden.
    Wat een verschil met toen.
    Toen stond hij beneden in het ruim ook vol, wat jullie toen moesten opruimen!!!
    Eerlijk dacht ik toen wel, waar beginnen jullie aan! Maar dat is jullie uitdaging!
    Ook nu weer hebben jullie er in Brumma al veel van gemaakt.
    JULLIE HUIS!!!!!! JULLIE THUIS!!!!!!!!!
    Lieve kinderen geniet van jullie huis, jullie mooie land, jullie, nu al veel lieve vrienden!!!!
    Hele dikke kus/knuf van je mam en Brandy

ps. nu ga ik vlug de foto's kijken, die ik natuurlijk al ken maar toch!!!

• 03 Augustus 2012 - 12:58

Mariet:

Tja dat voelt inderdaad als echt definitief !Kunnen we Joesh niet meer gek maken als we langs de Paesplas lopen met : kijk 'ns wie daar is :Robin.Lieve luitjes dit moet voor jullie heel goed voelen. Dat is waar het mee begon: een droom in Noorwegen werkelijkheid maken !!Als het allemaal goed gaat, komen we die droom heel snel eens in het echt bekijken !!! Groetjes Mariet