Een nieuw jaar. - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu Een nieuw jaar. - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu

Een nieuw jaar.

Door: Janine en Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin en Janine

15 Januari 2012 | Noorwegen, Bromma

Allereerst voor iedereen; de beste wensen voor 2012, en dat het maar een prachtig jaar mag gaan worden.

Het is lang stil geweest vanuit Bromma, maar alles heeft zijn redenen.
Het toneel is voorbij, en het was een prachtige voorstelling geworden.
Alle avonden waren uitverkocht, en dat voelt dan wel heel goed.
Voor de nieuwsgierige mens, hier een site waar veel prachtige foto's opstaan; www.nesbyenfoto.no
Janine heeft met haar koor ook een paar hele mooie kerstconcerten gegeven, zowel in Gol als in Ål in de kerk.

Begin December is Wim Weerts nog even een weekendje in Bromma geweest.
Dat was erg gezellig en heeft voor beide goed gedaan. Lekker wat wandelen met de honden op de fjellet, uiteraard in de sneeuw, een lekker hapje eten en veel gekletst.
Zoiets is altijd voor herhaling vatbaar.

In en om het huis ligt het op moment wat stil, maar dat gaat binnenkort weer worden opgepakt.
Maar we genieten wel van het huis, en alles fuktioneert goed.
De temperaturen zijn nog niet enorm koud geweest, maar met de houtkachels kunnen we het prima warm stoken. Bij de baas van Janine kunnen we ook nog hout bijhalen uit zijn opslag, dus ook daar hebben we geen tekort aan.

Nou kwam de baas van Janine, net voor Kerst aan met de vraag of ik niet 1 of 2 dagen in de week voor hem zou willen werken. En dan dus bij hem in loondienst. Dat zou inhouden dat ik in de Husqvarna winkel zou gaan werken, en montage in hyttes zou kunnen doen.
De Husqvarna winkel verkoopt kettingzagen, sneeuwfrezen, hytte artikellen, en heeft ook een werkplaats voor onderhoud, en banden wisselen. Eigenlijk wel een mooie uitdaging, en na wat dingen op een rijtje gezet te hebben, heb ik besloten dat ik dit voor 1 dag in de week ga doen, en in vakantie van de baas wat meer. Ik ben nu dus ook collega van Janine, maar ik kom niet in het tankstation te werken.
Op deze manier kan ik het ook blijven combineren met mijn eigen "klusbedrijf".

Met de Kerst kwamen, traditie getrouw, Wil en Resie een weekje over.
Dit was weer enorm gezellig, en dit jaar bleven we gewoon thuis, van waaruit we wat aktiviteiten hebben ondernomen. Janine moest tussendoor wel een paar keer werken, maar dat was goed te combieneren.
Voornamelijk hebben we goed ontbeten, gewandeld, geborreld, lekker gegeten, kortom; een heerlijk weekje ontspannen. Ook dat heeft weer goed gedaan.
Het weer in deze week was erg raar, er lag nog maar een beetje sneeuw hier in Bromma-centrum, maar de weg was wel spiegelglad, door het ijs wat overbleef.
Bovenin de bergen lag wel genoeg sneeuw, maar niet echt genoeg om te langlaufen, dus dat hebben we niet gedaan.
De dag van vertrek, op 1 januarie om 8.00 uur sneeuwde het gigantisch, en dat was op de weg goed te merken. We reden voor de sneeuwschuivers uit.

Janine is nu met het koor, met een opera projekt bezig, en dat belooft heel mooi te gaan worden. Samen met 4 opera zangers(essen), en een totaal koor van 105 mensen, gaat het wel iets aparts worden. Maar daar horen jullie binnenkort meer over.
Toneel ligt nog even stil, maar ook daar ga ik weer mee verder als er besloten is welk stuk we gaan spelen.

Voor nou wensen wij jullie weer het beste, en vi snakkers.

• 15 Januari 2012 - 16:31

De Maasjes:

Echt... petje af om te zien hoe jullie geintergreerd zijn, super!!! Maar het is dan ook weer zo lekker vertrouwd om je nederlandse vrienden om je heen te hebben, de perfekte combi... super mooie fotos, heel mooi om te zien. Ook voor jullie alle goeds voor 2012, en lekker zo doorgaan, het goeie leven!! Heel veel Liefs van ons Allemaal.

• 15 Januari 2012 - 16:35

Jan En Hanneke:

Hallo Robin en Janine,

Zo heel druk geweest voor en met de kerst maar wel allemaal leuke dingen.
    Alleen voor toneel is heel veel tekst in je koppie stampen.
    Heel erg leuk die aanloop vanuit Holland wat toch maar steeds blijft komen.
    Robin voor jou een klus erbij, zo te lezen ben je er blij mee en moet je de rest van je klusbedrijf op aan passen want druk wordt het wel.
    Dus bij jullie is het ook niet echt koud maar wel zo nu en dan glad.
    Wij hebben niets van dat al, ja een beetje nachtvorst en vandaag heerlijk de zon gezien.
    Wij kijken uit naar ons feestje waar jullie denken wij niet bij zullen zijn, wel jammer maar begrijpelijk.
    Wij wensen jullie een heel goed 2012 toe in goede gezondheid en veel werkplezier.

Liefs Jan en Hanneke.

• 15 Januari 2012 - 16:38

Hanneke:

Wat een leuke sfeervolle en mooie foto's zie ik net.

• 15 Januari 2012 - 20:15

Julitte:

Jaaaaaaa, joepie weer een verhaaltje!
    Echt genieten op een zondagavond, een beetje duf (van het prinsenbal) achter je pc zitten en weer met beide benen op de grond komen door de foto's van ene Robin en Janine te kijken, die het iedere keer weer presteren om van "niks" iets te maken!
    En dan bedoel ik met niks weinig materialisme, maar wel heel veel liefde, genegenheid en gemoedelijkheid!
    Op naar het volgende verhaaltje, want ik word hier zo gelukkig van!

Liefs xx

• 15 Januari 2012 - 21:18

Trudy:

Oh Robin en Janine weer lekker genieten van de prachtige foto's.
    Wat heerlijk de kerst nu in eigen huis met een complete keuken.
    Nu hoefde je niet weg om 'n oven te hebben en te gebruiken.
    Wat hebben jullie 't gezellig gemaakt voor de kerst. Overal kaarsen en versieringen voor de ramen.
    Zelfs oud jaar met oliebollen, wat gaaf zeg!!!
    Hoe smaakte het bier? Lekker? Is dat moeilijk te maken. Zijn dat eieren die erop drijven? Hebben jullie de hop uit eigen tuin hiervoor gebruikt?
    Lieve kids het ga jullie goed, succes met alles, héél véél liefs dikke kus/knuf van je (s) mam
    ook knuf voor Abey en Basil van Brandy

• 16 Januari 2012 - 14:57

Miranda:

Fijn weer wat van jullie te horen.
    Voor jullie ook de beste wensen voor 2012, dat het een jaar word waarin jullie met jullie verbouwing weer flink verder komen.
    Bovenal veel gezondheid; wat dat blijft iets waar je uiteindelijk weinig over te zeggen hebt, maar wat het belangrijkste is. Met overvloed aan liefde zit het bij jullie volgens mij wel prima! haha.
    Tot gauw, Miranda

• 16 Januari 2012 - 16:18

Ardie:

ow kijk.....het nieuwe jaar is voor jullie goed begonnen! We hoeven dus geen hertog jannetjes meer mee te nemen als we richting noorden gaan! Smaakt dat brouwseltje wel?? Sla maar wat op in de kelder...Wij als kenners komen graag proeven!!!!
    Weer lekker bijgelezen.
    Nog steeds leuk om te weten waar het dan over gaat; 'de winkel van sinkel' waar Robin gaat werken waren ze in de zomer aan het inrichten... toch??? Leuk......
    En als ik al die plaatjes van dat lekkere eten zie dan snap ik wel dat Janine zo'n stofzuiger heeft gekocht. ;)
    Luitjes doet hin en tot gauw weer!
    X

• 17 Januari 2012 - 18:38

Karin:

Hoi Janine en Robin,

Ook voor jullie natuurlijk de beste wensen en dat het een goed jaar voor jullie mag worden.
    zoals ik lees hebben jullie 2011 in ieder geval goed afgesloten met mooie zang en toneel, leuk dat jullie daar weer helemaal in zitten!
    Hier gaat het allemaal zijn gangetje
    Straks naar het koor, Steven is in januari begonnen en de eerste repetitie vorige week belooft veel goeds. We hebben er weer zin in.
    Groetjes ook van Jos.
    Karin

• 23 Januari 2012 - 11:02

Wijnand En Ivonne:

Allereerst nog de beste wensen en heel veel gezondheid gewenst in het nieuwe jaar. Dat jullie weer veel werk kunnen/mogen kunnen verrichten aan het huis.
    Het is weer een mooi verhaal geworden. De foto's van het toneel en koor, het is weer geweldig zoals jullie het in het mooie Noorwegen doen. Ik wist wel dat jullie beide erg handig zijn, veel werk hebben en voorlopig ook nog houden, voor Robin een baan erbij, maar dat er ook nog een bierbrouwerij bij komt! Hier gaat alles goed, Wijnand moet nog 1 jaar werken en dan ontvangt hij OAW, hij wil nog wel een paar dagen in de week doorwerken op verzoek van het bedrijf waar hij werkt. We passen nu regelmatig op de kleintjes, ook het komende weekend ivm de carnaval die weer voor de deur staat. Wim heeft tijdens de zittingszvond een optreden met "D'un Blaauwen Hoed" en er moet natuurlijk geoefend worden. Wij gaan met de carnaval met Ted en Wijnand (kaartclub) een weekendje uit, naar Duitsland in een hotel.
    Eeen voorproefje op de vakantie in mei.

Nu vanuit een zonnig Ouwe Peel, de groetjes.