Het wordt spannend. - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu Het wordt spannend. - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu

Het wordt spannend.

Door: Janine en Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin en Janine

21 November 2011 | Noorwegen, Bromma

Ja, wat wordt er dan spannend, vragen jullie je af? Nou daar zodadelijk meer over.

In en rondom ons huis ligt het een beetje stil met de verbouwing. Er zijn wat neven aktiviteiten die op dit moment wat meer tijd kosten.
Zo heeft Janine haar kooruitstapje gehad, zie het vorige verslag, en had ik het druk met o.a. het repeteren voor toneel, maar daar dadelijk meer over.

In 2005, toen wij dus nog in Nederland woonden, hebben wij met veel plezier meegedaan aan "de Gennepse Revue". Dit was een toneelervaring om nooit meer te vergeten. Er zijn ook goede vriendschappen opgebouwd, en het contact is volop.
Nou wisten wij al voor wij gingen verhuizen, dat er een nieuwe "Gennepse Revue" zou gaan komen, daar konden wij dus niet aan mee gaan doen. Maar we hebben beloofd, dat wij zouden overkomen vanuit Bromma, om het te zien.
En het was zover, 4 november hebben we het vliegtuig naar Schiphol genomen, om op 5 november te gaan kijken. Het stuk was geweldig, en de lokatie, een oude steenfabriek in Milsbeek, was helemaal super. Genoten van het stuk, en vooral van de feestavond erna, even bijkletsen met velen, uiteraard lukt het niet met iedereen, en de nodige biertjes later, fietsten we naar Wil en Resie, waar we bleven slapen.
Uiteraard werd er nog eerst eieren en frikandellen gebakken bij Jetty, want dat hoort er toch een beetje bij.(nog bedankt Jetty, maar 4 frikandellen is best veel)
De volgende ochtend lekker met Wil en Resie ontbeten en daarna de geleende fietsen weer naar Wim en Margriet gebracht.

De zondagmiddag stond nog in het teken van een feestje bij Rob en Elly, en toen was het voor mij weer genoeg geweest in Nederland.
Janine bleef nog de hele week, maar ik vloog op maandag weer terug, om Basil & Abby weer uit het pension te halen.
Die 2 groeien enorm, toen ze 5 maanden waren wogen ze al 15 kilo, per stuk, dus dat beloofd nog wat.
Janine had een heerlijke week in Deurne, bezoekjes bij familie en vrienden, en uiteraard de borrel op dinsdag in "De Kroon" in Gennep, met de "meiden" van Cheers, ook de jongens natuurlijk.
Op donderdag ging ze met de meiden uit Helenaveen eten bij de Griek. Dat was ook erg gezellig.

Tja, en vrijdags was het ook voor Janine weer naar huis, naar Bromma.
Na een goede vlucht geland op Gardermoen, om 23.25 uur, stond taxi Bromma al klaar. (ik dus)
Dat was een latertje, en de volgende dag(eigenlijk dezelfde dag) liep de wekker al optijd af. Janine moest werken, en ik had het hele weekend repeteren met toneel.

die avond hadden we een feestje aan de overkant, voor mensen uit Bromma,, dit was gezellig, maar wij waren ongeveer de jongste, en de muziek, tja, danseband muziek. De mensen die dat niet kennen, zoek even op Youtube bij Noorse danseband, kan je lachen.

Verder was de week weer gevuld met werken en repeteren, zowel voor Janine, bij haar koor, als bij mij.
Bij mij gaat het nu spannend worden, aanstaande vrijdag hebben we premiere, en dan spelen we nog 4 keer. De kaartverkoop gaat goed, dus de zenuwen worden wel wat erger.
Ik krijg, gelukkig, volop complimenten over mijn Noors, want het is in korte tijd met sprongen vooruit gegaan, dat is wel een fijne bijkomstigheid.
Het spel en de tekst zit er helemaal in, en vanaf morgen is het iedere avond nog oefenen met licht, en smink.
Afgelopen zaterdag hebben we op een kerstmarkt gestaan om alleen onze liedjes ten gehoren te brengen, en natuurlijk, om reklame te maken voor het stuk. Het zag er fantastisch uit, met de mooie kleding, en het zingen klonk ook nog goed.

Voorlopig staat het hier in het teken van " A Christmas Carol", en voor Janine, weer een oefenweekend met het koor. Ja, die oefenen wat af.
Maar hun hebben dan ook bijna een mooi kerstconcert.

Vanuit Bromma, wensen wij jullie en fijne Sinterklaas, en tot de volgende keer.


  • 21 November 2011 - 21:27

    Peter:

    Goh, ben ik nu eens een keer de eerste die hierop reageerd.
    Ik zie en lees dat jullie het weer behoorlijk druk hebben in Bromma.
    Ook weer een leuke tijd gehad in Nederland. Ook nog een heleboel leuke foto's erbij. Nu weer even teren op al deze leuke dingen, en met volle inzet weer verder met toneel en zingen in Bromma.
    Wel Robin, Ik heb helaas net geen kaartje weten te bemachtigen, ze waren op de enige avond dat ik kon al helaas uitverkocht. Volgende keer beter...
    Wellicht komt er een Mister X??
    Groetjes vanuit Deurne.

    Peter

  • 21 November 2011 - 21:33

    Trudy:

    Lieve Robin en Janine
    Wat ziet dat er mooi uit in die mooie kleding. Met zulke mooie kleding aan zal het zeker mooi worden!!!
    In Oirschot duimen we voor jullie.
    Wat was die frites lekker bij Heijens Hepke! Klasse!!!
    Héél véél succes en liefs van ons
    je mam en Brandy

  • 21 November 2011 - 21:53

    Maaike:

    Wat zijn die Basil en Abby toch schatjes! En Robin, jij mag er ook wezen in je mooie pak! Zou je vaker moeten dragen, maar ja, dat zit een beetje in de weg bij het snekkeren neem ik aan. Leuke aflevering was dit weer!

    Groetjes, Maaike uit mistig Groningen

  • 22 November 2011 - 01:20

    De Maasjes:

    wat leuk weer om te lezen, en wat heerlijk om mee te doen in je eigen land aan muziek en toneel, super knap. En geloof ik best wel Robin dat er her en der wat zenuwen rondgieren, maar dat is gezond.... En n leuke tijd gehad in Nederland, maar vast en zeker weer zeker zo leuk om terug te gaan. Rust!!
    Hier alles goed en hebben we vanmiddag opa&oma weer uitgezwaaid, altijd weer iets minder, maar moet zeggen dat we er alle vier mee leren omgaan, ook die mannetjes en dat is goed om te zien. Het ga jullie goed, en heeel veeel succes. x

  • 22 November 2011 - 09:20

    Ardie:

    Zo jullie zijn ook weer lekker terug in "eigen" land. En meteen weer druk met allemaal leuke dingen doen!!
    Hopelijk kun je weer even teren op de herinneringen aan het bliksembezoekje aan Nederland.
    Je hebt in ieder geval de foto's!! Gelukkig is die ene heeeeel donker!!!!
    tot gauw weer.
    X

  • 22 November 2011 - 14:20

    Julitte:

    Robin, diepe respect dat je in een toneelstuk gaat meespelen in het Noors! Dus super veel succes!!
    En Janine, het was ECHT leuk bij de griek in Deurne, blij je weer in levende lijve te hebben kunnen zien.
    Op naar de volgende foto's, want ik blijf het maar wat leuk vinden jullie te volgen...

    liefs, Julitte

  • 22 November 2011 - 15:42

    Francis:

    He lieve Sjenien en Robin, heb net de houtkachel aangemaakt, de piepers op het vuur staan en ben in blijde afwachting waar mijn lief blijft. (begint aardig in de buurt van de perfecte huisvrouw te komme wonne?) En nu dus tijd voor jullie nieuwe stukkie. Petje af bikkels, een toneelstuk en een koor, en dat ook nog in het Noors!! Ondertussen temmen jullie daar nog twee paarden bij en dat huis vordert ook gestaag!! Ons oma zei dan: "ga zo door en ge zult kadetjes happen" Weet ook nie precies hoe of wat maar het klinkt wel gweldig.
    Dikke kus want er moet hout op de kachel ,er kookt wat over en mijn kientjes moet ik ook nog zoeken.
    Francis

  • 29 November 2011 - 18:43

    Jetty:

    Weer veilig thuis en meteen druk druk druk. Maar wel een toppertje die Robin, in een Noors toneelstuk! Kei gaaf!
    Het was heel gezellig in het limburgse en hoe 't met jullie cholesterol??? Je hoeft er geen 4 te eten......Robin.....
    Liefs jetty

  • 01 December 2011 - 16:48

    Karin:

    Staat je goed Robin! super dat je mee doet, is vast uitstekend gegaan! revue was inderdaad erg leuk en gezellig dat jullie erbij waren. Weer effe bijgekletst! En zoals Jetty al schreef... en je had ook een ei kunnen nemen hoor! Tot de volgende keer Groetjes ook van Jos
    Karin.

  • 07 December 2011 - 22:26

    Truus, Henk Willems:

    Hoi Jeanine en Robin, Vandaag via via voor het eerst sedert jaren weer iets van jullie vernomen doordat een oud collega van Jeanine en mij (Truus) een link door stuurde naar jullie website. Het leuke is dat het bij Robin in dit verslag gaat over zijn toneel repetities in Noorwegen en ik heb Robin leren kennen in Heijen bij het toneel, heel apart dus.
    Verder ben ik de opvolgster van Jeanine op 4-2, ze heeft mij nog ingewerkt. Henk kent Robin ook wel want Henk werkte bij de technische dienst van de augustinusstichting en later dus Vizier etc. Henk is nu pas in de VUT. Ik werk nu op wat vroeger 4-4 was want 4-2 werd opgeheven en zowel personeel als clienten verdeeld, geen beloofde Heikant dus!
    Gisteravond had ik een etentje bij de OLD INN met de oude 4-2 collega's en toen hoorden wij van Silvia dat ze jullie volgde via Waarbenjij,Nu en deze link heeft ze ons dus doorgestuurd.
    Nu gaan Henk en ik in juni 2012 met nog een stel voor 3 weken naar Noorwegen, rondreis met camper en caravan. We gaan eens zoeken waar jullie gesitueerd zijn en wie weet komen we langs. Heel leuk om zo weer iets van jullie te horen en zien. Wat hebben jullie 2 prachtige honden daar kan ik nu weer jaloers op worden.
    Zo gauw ik tijd heb ga ik alles lezen wat nog te lezen is op jullie site.
    Sterkte met de komende winter en heel veel succes met het toneel en koor en vooral een sfeervolle en warme kerstmis.
    H. Groet, Henk en Truus Willems-van den Boom, Afferden

  • 15 December 2011 - 21:31

    Mary Velgersdijk:

    Hei Robin en Janine,
    Ik zag net een foto van Robin in een toneelstuk. Ik keek in de Hallingdølen op internet en zag daar foto's van het toneelstuk.
    Ik volg jullie op internet. In Februari komen we weer naar Kolsrud. Alvast heel gezellige kerstdagen toegewenst en veel geluk en succes voor 2012.
    Groetjes Mary

  • 24 December 2011 - 19:36

    Mariska:

    Heel fijne Kerstdagen gewenst en een goed & gezond 2012! Hopelijk gaat alles goed met jullie in Noorwegen.
    Liefs, Dennis & Mariska
    Fabian, Floris, Felien

  • 27 December 2011 - 19:22

    Trees Lelyyyyyyyy:

    Ha Janine en Robin,
    Bij deze een geweldig mooi 2012 met veel geluk en gezondheid. Veel liefs en
    we drinken er eentje op, CHEERS!!!

  • 02 Januari 2012 - 22:00

    Wijnand En Ivonne:

    Hallo Robin en Janine,

    Wij wensen jullie veel geluk en gezondheid in 2012.

    Groetjes,
    Wijnand en Ivonne

  • 10 Januari 2012 - 22:33

    Julitte:

    En ik (bijna) iedere dag kijken of er een nieuw verhaaltje op staat.....zucht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin en Janine

Wij gaan emigreren naar Noorwegen, dat is onze reden om dit dagboek bij te houden. We houden het bij voor onze familie, vrienden, kennissen en iedereen die geinteresseerd is in ons wel en wee in Noorwegen en in onze aankoop en verbouwwerkzaamheden van onze toekomstige Bed and Breakfast!

Actief sinds 23 April 2008
Verslag gelezen: 1176
Totaal aantal bezoekers 499044

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: