Bijna zover... - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu Bijna zover... - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu

Bijna zover...

Door: Janine en Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin en Janine

01 Mei 2011 | Noorwegen, Bromma

Een bekende kreet, zullen de mensen zeggen, die ons langer kennen.
"Hoe gaat de verbouwing?", antwoord Robin; "Oh we zijn bijna klaar!!!"

Nou hier gaat het goed, de lente is al volop begonnen, zon is alle dagen aanwezig, en het is weer genieten buiten.
Het ijs verdween dan ook als sneeuw voor de zon, in de beek. Dat probleem is dus ook weer vanzelf opgelost.
Het water is weggetrokken in de kelder, en daar kunnen we nu verder met de verwarmingsleidingen.

Janine was op 29 maart jarig, en die dag zijn we op route gegaan. We moesten nog ons bad/douche gaan halen in Hønefoss, dus vonden we dat wel een mooie dag daarvoor.
Je kunt hier van die baden kopen met bublebad, steamdouche, onderwaterverlichting, sfeerlicht in de ruimte en niet te vergeten zit er een radio in. Het is een gesloten cabine, dus geen vocht in de ruimte, aangezien onze badkamer in de slaapkamer is. Eigenlijk is het iets teveel toeters en bellen, maar je hebt deze types nu eenmaal voor betaalbare prijzen. Over bellen gesproken, ik kan ook een melding sturen met mijn mobieltje onderweg, en als ik dan thuis kom is het bad al vol. Gewoon belachelijk.
Thuis gekomen uit Hønefoss, moet het hele gevaarte nog naar binnen, maar gelukkig hebben we dan weer de buurman met de traktor, dus was het eigenlijk ook weer zo gepiept. Met een montagehandleiding, die nog beperkter is dan die van Ikea, kon ik aan de gang.
Langzaamaan, is het gevaarte bijna klaar. Uit voorzorg heb ik er maar een stukje linoleum ondergelgd, er zitten iets teveel slangen en buisjes onder, en ik houd niet van lekkages.
De verjaardag van Janine verliep verder rustig, veel sms-jes en veel mensen hadden een poging gedaan te skypen, maar helaas, wij waren niet thuis. Maar toch bedankt voor de reakties.

Twee weken gelden kwamen Jan en Francien hier aan. Sinds kort vliegt Ryanair niet meer vanaf Weeze naar Rygge(Oslo), dus zijn hun vanaf Dusseldorf gevlogen naar Gardemoen(Oslo). Dit ging ook prima, maar is alleen iets duurder dan met Ryanair.

We hebben van tevoren alvast een hele partij plafondplinten gehaald bij de houtzagerij, zodat die eerst geschilderd kunnen worden, voor we ze gaan monteren.
We zijn nu echt beland in de afwerk fase, van het privedeel dan.
We zijn nu bezig met de plafondlijsten te zetten, en we hebben ons bed ook gebouwd.
Janine heeft de deur voor onze ingang schoongekrabt, en is van binnen en van buiten in de grondverf gezet.

De loodgieter heeft de draad weer opgepakt, en al het leidingwerk, voor water, is nu in het huis aangekoppeld. Aankomende week wordt de warmtepomp aangekoppeld, en dan zal het hele systeem moeten werken. Dat is dan alleen voor het warme water, want ik mag zelf de leidingen gaan leggen voor het verwarmingsdeel, maar dat heeft nu niet zo'n haast, met de zomerse temperaturen hier.

Janine heeft de nodige stoeltjes bekleed, dus dat wordt echt mooi.En uiteraard met de hulp van Jan en Francien, schiet het ook lekker op.
Wij moeten allebei veel werken, waardoor er minder tijd overblijft voor het huis, maar met het goede voorwerk, kunnen wij in de dagen dat we tijd hebben voor het huis, ook lekker opschieten.
Zowel Jan als Francien zijn op het moment snotverkouden, dat is dan wel weer minder prettig.

Vorige week maandag(2e paasdag) zijn Janine en Francien, samen met Thessa en Evelien, een middagje wezen winkelen in het koopcenter in Flå.
Een echte "vrouwendag". Dus de dames hadden een prima 2e paasdag. En de mannen hebben lekker in het huis gewerkt.
Thessa, Nico en Evelien zijn anderhalve maand geleden naar Nesbyen verhuisd, en we hebben met hun een heel leuk contact.

Tja, en afgelopen donderdag was ik dan ook weer eens jarig, duis dat werd niet echt gevierd, maar we gingen naar Ikea. Een winkel vol kadootjes, en aangezien we nog het wat op het lijstje hadden staan, wat we voor het huis nodig hebben, was dat een goede invulling van mijn verjaardag. En heerlijk Zweedse gehaktballetjes eten, wat wil je nog meer.

Janine heeft afgelopen zaterdag(gisteren) een fantastisch optreden gehad met haar Ål-koor. Het was samen met de harmonie van Ål. Het was een zeer goed optreden. Voor de nieuwsgierige leden en ex leden van Cheers, je kunt wel een dvd-tje bestellen, want we hebben het hele concert opgenomen op video.

Vandaag is het de dag van de arbeid, alweer een vrije dag in Noorwegen(nu is het dan ook een zondag) maar wij grepen weer mis, even de boodschappen halen bij de supermarkt die op zondag open is, en zelfs met Pasen, ook die was dicht.
Vandaag is Francien jarig, en wil Janine een lekkere maaltijd in elkaar zetten, het is dan toch weer gelukt, met het geluk dat het tankstation wel open was.
Op dit moment ruikt het dan ook heerlijk in de keuken van onze hytte.

Wij gaan zo heerlijk eten.
En dan zal het overhuizen nu wel heel dicht in de buurt gaan komen.
Ik ga er dan ook banuit, dat het volgende stukje geschreven gaat worden in het grote huis.

Hadde.

• 01 Mei 2011 - 14:28

Demaasjes:

.... weer hard gewerkt!! En tja die dag van de arbeid... hier zijn ze zo slim om die morgen te vieren, dus wij hebben alweer een lang weekend. Gisteren hebben we lekker koninginnendag gevierd, heerlijke dag was het weer, en nu hebben we in de ochtend radio wereldomroep zitten luisteren naar het voetbal van de eredivisie, en zijn we tot de conclusie gekomen dat we niet naar Eindhoven om te feesten. Dus blijven we maar lekker hier! Wat zal het heerlijk zijn voor jullie om binnen nu en heel snel over te huizen, en kunnen gaan genieten van al het harde werk wat jullie verricht hebben, heel knap. Liefs De Maasjes

• 01 Mei 2011 - 15:16

Christa En Co:

heej, ik kon helaas niets ruiken van jullie heerlijke maaltje!! Voor dadelijk, EET SMAKELIJK!!

• 01 Mei 2011 - 16:56

Trudy En Brandy:

Wat gezellig weer een verslag. Gelukkig heeft Patrick mijn laptop nog niet meegenomen.......... anders had ik nu niet kunnen kijken. Ik heb er zelf wat aan gevogeld!!!
    Dat schiet lekker op, samen werken met Jan en Sien erbij. Er is weer heel veel gedaan. Klasse hoor!!!
    Nu komt echt het verhuizen in zicht. Heerlijk hoor.
    Het bed staat al klaar, nog effe het dekbed erop en maffen.
    Wat een sjiek bad, met al die toeters, bellen en knoppen, is 't een hoekbad of lijkt dat zo op de foto?
    Vanavond smakelijk eten voor Francien haar verjaardag.
    Heel veel groetjes en liefs dikke kus/knuf van ons

• 01 Mei 2011 - 19:08

Patrick En Yvonne:

Van harte gefeliciteerd Francien!!!! Hiep hiep HOERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 01 Mei 2011 - 19:21

Heidi:

Vandaag deed ik mijn laatste rondje in m'n oude huisje op het Hennegras, morgen leveren we de sleutel in en wordt er een periode van tien jaar afgesloten.
    In het nieuwe huis hebben we veel meer ruimte, een trap naar de zolder, een wc én bad op de badkamer, een ketel die de hele dag zoveel warm water geeft als je maar wilt én een groete keuken met vaatwasser, stoom oven, combi oven, inbouw koffieapparaat, quooker, inductie en teppanyaki plaat. Héél gaaf allemaal, maar ik sta toch te snikken.
    In dat eenvoudige keukentje met combimagnetronnetje kon ik de heerlijkste maaltijden en hapjes op tafel toveren.
    Deze grote keuken die met alle gemakken is voorzien heeft apparaten waar ik nog nooit mee gewerkt heb mét Duiste handleiding.
    Met als resultaat dat ik niet meer kan koken, je ligt in een deuk als je mij ziet stunten.
    Dus al die luxe is geweldig, maar tóch even wennen.
    Zul je net zien dat je denkt dat je het bad aangezet hebt vanaf je mobieltje, is ie de lijdingen aan't automatich ontkalken en ligt je bad vol prut.
    Maar ook dit droom huis gaat je uiteindelijk passen als je lievelings jas, lekker warm en altijd met iets lekkers of handigs in je binnenzak.
    Jullie huis ziet er geweldig uit, alsof je zó een sprookje van Andersen in loopt....
    Succes met de laatste loodjes, een huis dat je spijker voor spijker hebt opgeknapt zit al vol liefde voordat je er in woont....

Liefs vanuit 'jons' droomhuis van Heidi en d'r mannen

• 01 Mei 2011 - 22:43

Piet Reintjes:

Allereerst felicitaties naar Robin met zijn . . . 26ste verjaardag . . . toch? Je ziet er nog zo jong uit op de foto's. Misschien dat er inmiddels wel wat kraaienpootjes bij zijn gekomen. Maar die maken een mens alleen maar interessanter. Wat het bad betreft: ik zou hebben gekozen voor de versie met barbecue, automatic grill, koelkast, breedbeeld tv, karaoke-installatie, iPad, game-studio, en niet te vergeten een super coole hoogtezon. Vet gaaf man! Je kunt dan als je onderweg bent ook automatisch het bad vol laten lopen, of over laten lopen als je dat spannender vindt, en ook meteen een stuk vlees laten grillen op de automatic grill. Champagne uit de koelkast erbij en . . . voila, c'est ça. Bij thuiskomst duik je het bad in en kun je meteen een panklare hap met drankje tot je nemen, terwijl je geniet van het bubblebad onder de (hoogte)zon. Heeeeerlijk. Zo kan het alleen in Noorwegen. Overigens een hele mooie foto van het koor waarin Janine zingt. Hartelijke groet, Piet.

• 02 Mei 2011 - 15:15

Karin.:

Hoi,
    Weer effe lekker bijgelezen! veel gebeurt en weer erg veel gedaan zeg! Het schiet lekker op.
    Bewondering voor jullie dat je nog steeds de energie kunt op brengen om te klussen.
    En leuke foto Janine, beetje vreemd om je in een ander koor te zien staan, maar zo te lezen en te zien erg leuk!
    Sukses met alles en tot de vlg. keer
    groetjes Karin

• 03 Mei 2011 - 22:06

Julitte En Wim:

Nou, dat ziet er niet verkeerd uit die douche!! Wat zal dat geweldig heerlijk zijn de eerste keer dat jullie daar instappen...
    En mooi hoor dat bed...ik mis alleen het dekbed nog, of komen er van zo'n mooi gehaakt sprei overheen, wat "tante" Sien nu nog aan het haken is voor jullie?
    Uitkijken dat ze het niet meteen als zakdoek gebruikt nu ze zo verkouden is dan!
    Nee, komt allemaal goed, weet ik zeker...
    Bij ons in de tuin ziet het er nu niet uit. Wim heeft gisteren een lading pallets gehaald, die liggen tegen de garage aan, stenen liggen in de voortuin, klaar om een inrit van te maken, golfplaten staan opgestapeld tegen de schutting, omdat wim een afdakje heeft afgebroken en die balken weer kon gebruiken voor een houthok te maken (is inmiddels klaar), bloembakken die (al) half zijn afgebroken en er ligt een tuinhuisje in delen opgestapeld omdat we hier straks hout in op kunnen bergen....
    Wat denken jullie nou? Maak je niet druk, alles op zijn tijd? Nou, dat klopt....ik leer geduldig te zijn/worden... Als we eens een jaartje verder zijn, dan ziet het er alweer een beetje anders uit?!
    Toch fijn dat we niet de hele tuin al hebben aangepakt...hadden de kinderen wel een hele grote zandbak gehad!

Veel groetjes van ons!
    Klus ze en doe pap en mam de groeten en wens ze veel beterschap!
    xx

• 05 Mei 2011 - 17:09

Ardie:

Hij leve lang, hij leve, hij leve lang, hij leve, lang ja lang...hij leve lang!!!! Aslnog proficiat Robin. Maar goed dat er geen visite was om de taart mee te delen!!!!! :)
    En ik maar zoeken aan de (voor de kijkers) linker kant van dat koor...staat ze helemaal rechts...op de "bassenplaats" !! Jammer dat er geen geluid bij is.
    Zeg en dat douche-bad-lampjes-bubbel-stoom-gevaarte...is dat alleen voor privé gebruik of uh.....
    Lijkt me helemaal te gek als je na een dag hard werken naar huis rijdt en effe via je mobiel het bad alvast vol laat lopen!!!!
    Maar er is weer hard gewerkt in huisje weltevree! Petje af hoor.
    Succes nog met de laatste loodjes voordat het dan ECHT zover is!!!
    Tot gauw weer!! X