Over overhuizen gesproken - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu Over overhuizen gesproken - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu

Over overhuizen gesproken

Door: Janine en Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin en Janine

22 Mei 2011 | Noorwegen, Bromma

De titel verraad alweer het nodige, maar we beginnen waar we geëindigd waren.
Na de verjaardag van Francien, wou
het maar niet beter gaan met Jan. Dus uiteindelijk is Janine met hem naar de huisarts gegaan, en het bleek dat Jan een longontstekeing had. Dat werd een antibioticakuurtje, en het maar even rustig aandoen. Voor Jan een goede reden om dan ook maar te stoppen met roken, en dat houdt hij nog steeds vol. Petje af en een diepe buiging voor Jan, ook omdat hij er niet chagerijnig van wordt.

Tja, en toen kwam de elektriciën terug om de laatste kabels aan te sluiten, zodat de loodgieter de warmtepomp kon gaan aansluiten, het bleek toch iets moeilijker te zijn, en er moest blijkbaar nog en zware(dikke) kabel vanuit de meterkast komen. Er kwam nog een zekering van 32 Ampère bij, en dan moest het goedkomen.
De loodgieter zou dan de week erop terugkomen, om het laatste beetje aan te koppelen.
Toen hadden wij tijd over, om de vloer in de keuken dan alvast te gaan schilderen, wij wilden door.
Na een weekendje schilderen was de vloer in de keuken ook de mooie kleur, net als in de woonkamer.
Op vrijdag was het dan zover, samen met de loodgieter werden de laatste hoofdleidingen aangesloten, en werd het spannend. Een voor een gingen de kraantjes open, en hadden we water. Tot onze grote vreugde, en die van de loodgieter, lekte het nergens.
De boiler ging opwarmen, dus het warme water zou ook spoedig uit de kraan gaan komen.
Dit punt was voor ons de start om te gaan overhuizen naar het grote huis.

Zaterdag werd er flink gepoetst, het warme water kwam dan ook flink heet uit de kraan, dus wat wil je nog meer.
De kledingkast werd ingericht, en langzaamaan werd de slaapkamer een echte slaapkamer. Och wat een heerlijk gevoel was dat.
Het grote streven van de laatste tijd hadden we gehaald, wij wilden voor 16 mei over zijn, en dat hebben we gehaald.
De eerste nacht dat we in ons nieuwe bed sliepen was dan ook van 15 op 16 mei. Voor ons had die datum ook wel een speciale betekenis, we hebben 3 jaar geleden op 16 mei de sleutel gekregen van het huis, en konden we beginnen met het slopen.
Dus we kunnen zeggen dat we binnen 3 jaar in het huis zijn gaan wonen, en dat is gezien al het werk wat er gebeurd is, best "snel".

Nog niet alles funktioneerd, zo hebben we nog geen gas voor het koken, en moest dat super de luxe bad nog worden afgebouwd.
Koken doen we nog in de hytte, en dan lopen we snel met de pannen naar het huis, want we willen hier gewoon eten.
Sjakie geniet ook van het nieuwe huis, hij heeft er lekker de ruimte om rond te lopen. Hoewel het lopen steeds moeilijker gaat.
Ruben weet het huis ook te vinden, hoewel hij Jan en Francien meestal in de nacht een bezoekje brengt in de hytte, want dat is nu ons gastenverblijf.
Goed nieuws voor kattenliefhebbers, Ruben heeft een vriendinnetje opgedaan 2 km verderop in Bromma, en het schijnt dat hij vader gaat worden. Dat gaat een mooie menging worden, zijn vriendin is een beige/bruine Noorse boskat.

Afgelopen week hebben we buiten het gewone werk veel in het huis gedaan aan afwerk dingetjes.
Maar natuurlijk hadden we onze nationale feestdag op 17 mei, en dan wordt er niet gewerkt. De meeste Noren lopen dan in bunad, maar die hebben wij niet. Wij vonden het wel mooi om toch op sjiek te gaan, dat hoort dan toch wel, en werd het pak weer eens uit de kast getrokken, Janine had een mooie combinatie aan(zie de foto), dus zagen we er weer als meneer en mevrouw uit. Dat moet niet te vaak gebeuren.

Afgelopen weekend is het bad afgebouwd, de laatste glaswanden zitten erin, en alles is afgekit. Vanavond kunnen we hem gaan gebruiken.

Gisteren hadden we nog een leuke verrassing georganiseerd voor Thessa en Nico.
Evelien, hun dochter, had gevraagd of wij iets mee wilden opzetten. Evelien, die tevens erg goede vrienden is geworden met Francien, tja, samen roken en kletsen, en ze noemt haar al oma, dus dat zit wel goed. We waren een paar weken geleden al wel uitgenodigd om hamburgers te gaan eten bij de Norkro(hier aan de overkant), maar er was niks speciaals, werd ons gezegd.
We hadden geregeld dat er een tafel mooi gedekt was met wat versiering, en een aardigheidje hadden we ook klaar staan. Het was dan ook een leuke verrassing voor Thessa(Nico zat ook in het complot) toen ze alles zag. Zij was jarig en het was hun trouwdag.
Het was een geslaagde avond.

Aankomende week moet Janine optreden met het koor, en dat beloofd een moi optreden te gaan worden, maar daarover meer de volgende keer.

Hadde.

• 22 Mei 2011 - 14:59

Hanneke En Jan:

Goeie middag Robin en Janine,

Van harte gefeliciteerd met dit grote moment, de verhuizing.
    Hier is het allemaal om begonnen, wat een enorme klus petje af.
    Wat zal dat heerlijk zijn al die luxe en vooral stromend koud en warm water.
    Jullie hebben samen keihard hieraan gewerkt en dit is het resultaat, geweldig hoor!
    Mooi die datum van slopen en er nu permanent in gaan wonen.
    Fijn dat het met Janine's vader weer goed gaat, goed zeg dat hij is gestopt met roken.
    Begrijp ik dat ze nu ook bij jullie zijn? dus zij hebben deze grote dag meegemaakt.
    Heel leuk want ook zij hebben veel meegeholpen.
    Nou hopelijk hebben jullie nu even tijd om naar Nederland te komen voor de Fam: de Jong dag.
    Wij zouden het erg gezellig vinden als jullie erbij zouden zijn.

Liefs Jan en Hanneke.

PS volgens mij ging het eerste bericht niet goed, dus doe ik het gewoon over.

• 22 Mei 2011 - 15:16

Margriet:

Ik word hier helemaal blij van. Eindelijk is al dat werk en die moeite beloond.
    Heel erg benieuwd hoe het "live"uit ziek.
    Ga lekker genieten van jullie prachtige huis en laat nog een beetje werk voor ons over.
    Tot binnenkort, we verheugen ons.

• 22 Mei 2011 - 15:45

Je (s)mam Trudy:

Lieve Robin, Janine, Jan en Francien, wat geweldig zoals alles eruit ziet.
    Wat is het prachtig geworden! Leuk die foto op jullie balkon met de vlag, sjiek hoor!
    Wat een bad met allerlei toeters en bellen!!! Zijn jullie er nu al in geweest?
    Dat is dan echt "avslappen".
    Het klopt dus met Ruben, hij heeft er echt werk van gemaakt, dat hij nu papa wordt,
    ben benieuwd hoe zijn zoon of dochter eruit ziet.
    Wat is het precies voor een feestdag 17 mei? Op mijn kalender staat hij ook in een andere kleur!Janine heel veel succes met optreden deze week. Zaterdag heeft Han ook een optreden met haar koor, daar ga ik ook naartoe, blijf daar slapen en dan zondag de 100ste verjaardag van tante Leyda.
    Kom nu vlug naar jullie toe nog effe geduld, ga zo boeken dus....... Heerlijk alles in het echie zien.
    Lieve allemaal, succes met alles, heel veel liefs, dikke kus/knuf van Trudy en Brandy

J

• 22 Mei 2011 - 20:50

Heidi:

Gratulerer met de betrekking van jullie drøm hus!
    (waar online woordenboeken al niet goed voor zijn ;-) )
    Het is vast heerlijk thuiskomen na een lange dag werken en klussen.
    (Er is geen Noors woord voor thuis?)

In elk geval veel geluk gewenst in jullie nieuwe thuis!

Groetjes uit Deurne

• 22 Mei 2011 - 23:03

Julitte:

Na een heftig weekendje is het weer leuk om een verhaaltje van jullie te lezen.
    Geweldig die badkamer zeg, wat zou ik toch graag eens overvliegen om daar eens stevig gebruik van te kunnen maken...
    En wat ziet jullie slaapkamer er knus uit, echt gaaf....en tja die stoel met dat leuke witte tafeltje..dat is natuurlijk he-le-maal mijn ding! Zulke meubeltjes speur ik af op marktplaats.
    Leuk dat jullie nu over zijn en die datum, dat heeft zo moeten zijn...niets in het leven bestaat uit toeval!
    Ik hoop dat jullie nog steeds met volle teugen genieten van alledag (maar daar ben ik eigenlijk niet bang voor) en dat jullie op dezelfde voet door kunnen blijven gaan, dan komt jullie stekkie er geweldig uit te zien, dat weet ik zeker!
    Wij zijn op dit moment ook weer volop bezig in de tuin. Er wordt een nieuwe muur geplaatst tussen de buren en onze tuin. We hebben een fietsenhok afgebroken, en daar zat een fundering onder...niet normaal...dat zou goed geweest zijn om een huis op te zetten! Daar zijn we (wim en buurman) dus even mee bezig geweest. Heel veel beton kort en klein geslagen, veel puin afgevoerd en veel zand weggegraven. Dus volop in de rotzooi zullen we maar zeggen.
    Geeft niks, alles op zijn tijd...het wordt vast ooit mooi.....
    Lieverds, ik ga lekker slapen en ik wacht vol smacht op een volgend verhaaltje!!
    xxxxxxxxx

• 23 Mei 2011 - 08:41

Miranda:

En hoe sliep de eerste nacht???
    Fijn dat jullie nu steeds dichterbij komen en natuurlijk slapen in het 'nieuwe huis' is al een mooi stukje toekomst!
    Goh die kater van jullie?
    Hadden ze wel eerst toestemming gevraagd? Of doen de poezen en katten dat daar bij jullie ook niet? de natuur gaat zijn gang...

Lieve Janine en Robin, mooie foto's, en ik hoop dat alles verder met jullie goed gaat!
    Liefs Miranda

• 23 Mei 2011 - 19:00

Ad Og Rineke:

Vi er imponert og lykke til videre!

• 23 Mei 2011 - 19:38

Christa En Co:

En daar sluiten wij ons bij aan, ROLIG SOVE!!!!!

• 27 Mei 2011 - 13:26

Ardie.:

WAAAAAAUW! Echt super. Wat hebben jullie hard gewerkt zeg!! Terecht de vlag in top op het balkon. (hadden jullie niet even een balkon-kus kunnen doen??)
    We zijn erg benieuwd in juli. Hoop dat de sla er dan op staat Janine!!!!
    tot dan.
    X

• 03 Juni 2011 - 14:31

Wijnand En Ivonne:

Mijnheer en mevrouw van den Boogaard!!!!!!!!!!!

Dat mag je wel zeggen na het zien van de foto's.
    Er is weer puik werk geleverd in Bromma.
    Wat fijn dat jullie gedeeltelijk verhuisd zijn naar het oude/nieuwe huis, het zal zeker wennen zijn, maar dat gaat heel vlug. Op naar het volgende karwei.
    Jullie krijgen weer hulp, dus succes.
    Groetjes uit De Ouwe Peel

• 05 Juni 2011 - 18:52

Louisa En Toon:

Hallo Janine en Robin even een reactie van ons op jullie side,leuk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat.Van deze kant uit de groetjes en tot gauw.

• 08 Juni 2011 - 15:34

Karin:

Hoi Janine en Robin,
    Kei goed zeg! mooi, mooi, mooi, lekker slapen en badderen in het huis, daar hebben jullie dan ook keihard voor gewerkt, hardstikke leuk voor jullie en het inrichten is natuurlijk genieten.
    groetjes, ook van Jos, Karin.

• 13 Juni 2011 - 19:24

Julitte:

Ik zie nog steeds dezelfde titel boven het verhaaltje staan....
    IK WACHT OP EEN NIEUW VERHAALTJUHHHHHH!!!!!!

Groetjes en dikke knuffel van ons!

• 14 Juni 2011 - 18:59

Ria:

zo, nu ben ik weer helemaal bij (heb net jullie verbouwingen (en andere bezigheden) gevolgd vanaf maart dit jaar via die prachtige verhalen en ik moet zeggen, z'n verbouwing gaat dan best snel.....), goei werruk hi zunne tijd noddig (mooi vloertje in de keuken) !! goed om de lezen en zien (vooral als jullie zo strak in het pak zitten !) dat het goed met jullie gaat, petje af voor wat jullie in het koude Noorden allemaal hebben bereikt; ik heb zojuist maar even aangegeven om 'op de hoogte te blijven' want voor je het weet kijk ik over een paar maanden weer 'ns op deze site en is het groene plastic aan de voorgevel al weg ! Geniet van jullie prachtige (bijna af) huis (en elkaar) en ik blijf jullie volgen !

Liefs uit Grashoek