Zomer in Bromma!!! - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu Zomer in Bromma!!! - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu

Zomer in Bromma!!!

Door: Janine en Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin en Janine

15 Augustus 2011 | Noorwegen, Bromma

Ooit zei een duo:"ik zie de sunnie!!", maar hij was er wel, alleen zat er af en toe een regenbuitje bij. Maar hier hoef ik jullie niks over te vertellen, want zo was het in Nederland ook, behalve bij Marleen en Werner in/op Curacao.
De week voor onze vakantie kwamen de eerste "gasten" uit Gennep aan. Peter en Ardie. Na een vlotte reis door Zweden kwamen ze maandag op tijd hier aan. Uitgebreid bijkletsen, en een rondleiding door het huis wat ze van de foto's kennen. "Goh, dat is toch heel anders dan op die plaatjes!!!" was de eerste reactie, de tweede ook trouwens.
We hebben er een rustig dagje van gemaakt, en tot onze grote verrassing hadden ze FRIKANDELLEN meegenomen, namens Jetty, nou bedankt.
Dinsdag moest Janine voor haar wortelkanaalbehandeling naar Gol, en zijn we allemaal meegegaan. Janine ging alleen naar binnen, en wij Gol in.
De behandeling viel mee, maar na de vakantie terugkomen om het af te maken.
Op woensdag hebben Peter en ik aan het huis gewerkt, dat hoort er wel bij als je hier komt, en de damens deden het lekker rustig aan.
Donderdag gingen Peter en Ardie verder met hun reis door Noorwegen.
Ik heb nog 2 dagen gewerkt en toen begon ook mijn vakantie, Janine moest het weekend nog werken, en had ook dan vakantie.
Die vrijdag is de dag dat het grote drama gebeurde in Oslo en Utøya. Echt verschrikelijk, en het heeft ons dan ook erg bezig gehouden. Het land stond totaal op z'n kop. We hebben dan ook erg veel het nieuws gevolgd, en iedere keer weer met verbazing gezien, wat er allemaal gebeurd was.

Op zaterdag kwamen Wim en Margriet hier aan, erg leuk dat hun weer hier waren, het voelde ook weer helemaal vertrouwd. De eerste dagen hebben we heerlijk aan het huis gewerkt, en ook een beetje gerelaxed hier.
Op vrijdag zijn we met z'n vieren vertrokken met het Predommeke, en ook zelfs Sjakie ging mee.
Via de Jotunheimen en Lomm, zijn we naar het Geirangerfjord gereden, een prachtige reis, met een mooie camping bij Lomm.
Bij het Geirangerfjord hebben we een oversteek gedaan met een ferry, en toen door richting Stryn. Bij een kleine, maar perfekte, camping hebben we genoten van lekkere maaltijden, een fijne flinke wandeling, zonder Sjakie want die kan dat niet meer, en de zon.
Na 2 nachten daar gestaan te hebben, gingen we door naar Balenstrand. Op een camping bijna midden in het dorp, hebben we 2 nachtjes gestaan.
Daar vonden we een restaurant, waar we ons in Frankrijk waande. Een terras met een fantastisch uitzicht, en een sfeervol ingericht retaurant.
"het Ciderhus", ze verkochten ook eigen cider, en het eten was fantastisch, niet Noors, kwam denk ik ook door de Turkse mevrouw die de keuken runde. Een aanrader voor als je daar in de buurt komt.

Via een mooie route langs het Sognefjord, kwamen we bij de laatste camping vlak bij Kaupanger, een prachtige plek, aan het Fjord. Janine heeft zelfs nog in het Sognefjord gezwommen, en het was nog lekker ook. Een opmerkzaam Nederlands jongetje stond ons eens te bekijken, en vroeg of hij 1 vraag mocht stellen, nl. hoe het kon dat wij zo goed Nederlands spraken, omdat wij een Noorse caravan en auto hebben? Dat hebben we hem dan maar eens haarfijn uitgelegd.
De laatste dag zijn we via Lærdal en Hemsedal terug naar Bromma gegaan.
Het waren heerlijke dagen van genieten, relaxen en heerlijk bijkletsen.

Vrijdag was het dan zover, optijd opstaan, en onze Basil en Abby gaan ophalen. Een ding was zeker, de rust is voorbij.... en zo was het.
Na een fijne kennismakeing met Sjakie, hebben ze snel hun draai gevonden. Ze blijven mooi in de buurt, ook al lopen ze hier over het algemeen los rond rond. Het voornaamste is nu eerst het zindelijk maken, en dat gaat redelijk.
Ik heb een grote bench gemaakt waar ze samen 's nachts in kunnen, en dat gaat vanaf het begin heel goed.
Ze slapen tot een uur of 7, en dan laten ze zich goed horen.
Het lopen aan de lijn hebben ze ook al snel geleerd, en dat gaat heel goed.
Maandag was het laatste dagje met Wim en Margriet, ik was die dag al weer optijd begonnen met werken, en Janine mocht gelijk weer een late dienst draaien. De volgende dag hebben we afscheid genomen, en zijn Wim en Margriet terug gegaan naar Nederland.
Bedankt voor de gezellige tijd, en tot volgend jaar.

De rest van afgelopen week stond vooral in het teken van Basil en Abby. Want het zijn eigenlijk toch een soort babies, die even wat opvoeding nodig hebben.
Het gaat wonderbaarlijk goed, ze luisteren al goed naar hun namen, en zijn erg leergierig. Sjakie wijst ze wel op hun plek, als ze teveel in zijn buurt liggen te ravotten, en met Ruben gaat het ook best goed.
Afgelopen vrijdag zijn we met Basil en Abby en de 2 hondjes van Karoline(een collega van Janine) en nog een hond, wezen wandelen op de fjellet. Lekker los rennen, met de anderen, geweldig was het.
Dit zijn wel weer de lekkere tochtjes die je dan weer gaat maken.
Zaterdag, na het werken van Janine, ook nog bij Imle wezen wandelen, de afstanden die we lopen zijn nog niet al te ver, maar kunnen we wel gaan opbouwen nu.

Afgelopen zondag kwam Rianne nog even op de koffie met Frank, Riannne is een oud collega van Janine uit Uden, en was hier 2 jaar geleden ook met nog 2 oud colega's. Maar nu met z'n tweedjes op reis door Noorwegen.
Na een uitgebreidde lunch, gingen hun weer door. En ook hun hadden FRIKANDELLEN bijzich. Ja, dat gaf weer een smile van oor tot oor bij ons.

Wij gaan weer door met onze dagelijkse bezigheden, en wensen jullie weer het allerbeste.

Hadde.

Er is iets niet in orde met het uploaden van foto's, dus we proberen dit zo snel mogelijk in orde te maken.(kan wel een dag of wat duren.) SORRY.

• 15 Augustus 2011 - 20:23

Carla Oosterveen:

Hallo luitjes,
    Die frikandellen toch hé, ze blijven lekker!! Maar goed, jullie hebben een leuke vakantie gehad zo te lezen. Veel gezien en veel bijgekletst. Bo en zoe zijn heel benieuwd naar de hondjes. We hebben ze natuurlijk op de foto's al gezien. Veel plezier met opvoeden. dikke knuffel van ons

• 15 Augustus 2011 - 21:53

Trudy Je (s)mam:

Lieve kids, ja, de verhalen ken ik al, maar de foto's, dat is altijd zo spannend.
    Via mijn buurtjes had ik al de grote veranderingen aan het grote huis gezien.
    Ik zal dus héél geduldig wachten.
    Heel veel liefs dikke knuf/kus je mam

• 15 Augustus 2011 - 23:08

De Maasjes:

.... die idd iedere dag zon hebben!! Maar jullie ook weer heerlijk aan t genieten van bezoek wat altijd heel erg welkom is. En zelf dan ook gelijk vakantie hebben. Fijn om te horen dat jullie zo goed gaat met de hondjes, heerlijk om daar voor te zorgen. Ze zijn zo lief die puppies, en daarna ook nog wel ;) Ik heb eigenlijk heel veel te vertellen, zoals wij emigranten elkaar verstaan. Hopelijk tot heel snel, daar gaan we echt tijd voor uit trekken, hopelijk zonder planning want daar houden we niet van toch? Heel veel liefs en een dikke knuffel van de zonnstraaltjesssss

• 16 Augustus 2011 - 08:12

Mariet:

we worden steeds nieuwsgieriger, zeker na de enthousiaste verhalen ! Inmiddels op skype alvast aangemeld nu nog een keer kontakten !!
    groetjes Jan en Mariet

• 16 Augustus 2011 - 16:25

Maaike:

Ik denk niet dat er iets mis was met het uploaden van de foto's, het was gewoon een bietje veul! Maar het was de moeite van het uploaden waard. Leuk!

• 16 Augustus 2011 - 20:09

Heidi:

Wat een mooie hondekinderen! Niks zo mooi als een pup en uiteindelijk niks zo mooi als de onvoorwaardelijke liefde die je van honden krijgt...

Voordat ik achter de kompjoetert ging zitten heb ik eerst'n heerlijk kopje rozen thee gezet. Vandaag moest ik even in Eindhoven zijn en heb meteen weer'n voorraadje speciale theetjes ingeslagen.. Hij geurt zalig en is'n feest van subtiele smaak. Als thee-leut begrijp ik dat je van zo'n thee kist én bloesem thee helemaal happy wordt!
    Toch een keertje op de thee komen?

Liefs uit Deurne!

• 16 Augustus 2011 - 20:52

Trudy Je (s)mam:

Wat heerlijk al die prachtige foto's.
    Jullie huis wat wordt dat mooi!
    De vakantie in jullie geweldige land. Jullie leuke honden. Ik verheug me om alles in het echie te zien.
    Veel liefs dikke kus/knuf je (s)mam

• 16 Augustus 2011 - 21:10

Julitte:

Nog effe vlug spieken...ja ook de foto's staan er op...leuk leuk...
    Die kerk die komt me bekend voor van de foto, misschien zijn ons pap en mam daar geweest? En die basil, die heeft een mooi koppie, lief hoor!
    Jullie hebben dus genoten van de vakantie. Wij hebben best veel gewerkt. Vooral in de tuin. Veel, heel veel puin is eruit gehaald. 50 kub in het totaal nu. Volgende week komen ze het gelijk maken met loder en kraan, ben benieuwd. Maar wij zijn wel een paar daagjes weggeweest. Ook dan kun je vlug tevreden zijn met een fietstochtje en een ijsje op het terras. En picknicken bij een bos...
    Hopelijk kunnen we volgend jaar wel n paar daagjes weg, maar je kunt niet alles hebben toch?
    Volgende week begint de school weer en dan mogen ze naar de zwemles, ben benieuwd.

Groetjes en geef basil en abby een dikke knuffel

• 17 Augustus 2011 - 00:11

Piet Reintjes:

Mooie foto's uit Norge. Ik lees dat daar ook een plaats genaamd Lomm is. Ook al een Bergen. Het lijkt wel Limburg in Noorwegen. Een gratis tip voor zakenlui die in dat land flink wat willen verdienen: begin een frikandellenfabriek en koppel daar een aantal verkooppunten aan. Een Mc Del bijvoorbeeld. Let wel: mega-frikandellen. Niet van die delletjes die wij in Nederland gewend zijn. Een hartelijke groet uit Noord-Limburg.

• 17 Augustus 2011 - 11:01

Wijnand En Ivonne:

Hoi Robin en Janine,

Ik kijk vanaf mijn werkplek naar buiten en zie bewolking, in plaats van het zonnetje en (24 graden) volgens de weerberichten voor het mooie Brabant/Peel. Maar dat toch nog beter dan de sneeuw die in Nieuw Zeeland gevallen is, jullie wel bekend.
    De foto's zijn om van te genieten, er zijn er een paar bij die door ons gemaakt zouden kunnen zijn. BV het Geriangerfjord, mooi he. Volgens mij hebben jullie op onze voetstappen gestaan om deze foto te maken. Het Staafkerkje in Borgund hebben we ook bezoek gebracht enkele jaren geleden.
    We willen jullie feliciteren met uitbreiding van de familie, wat een leuke hondjes. Veel werk? Veel werk!!!
    Jullie weten inmiddels wel wat werk is. Het is iedere keer weer een verassing om te zien wat er weer klaar is. Fijn als je hulp krijgt van je vrienden om daarna van een paar dagen van een welverdiende vakantie te genieten. Mijn luchtijd is weer om en moet weer aan het werk.
    Vanuit een bewolkt Brabant, de groetjes.

• 17 Augustus 2011 - 12:44

Ardie:

Ohhh super die foto's. Zou zo m'n tas weer pakken en komen. Ik weet nu hoe'k moet rijden!!!! En hard gewerkt nog aan het huis zeg!!! Links zit ook al weer dicht!!! Ennuh Anja...Peter heeft echt wel meegeholpen hoor ook al lijkt het op de foto van niet!!!!!
    En dan de foto's van Abby en Basil. Wat een scheetjes hè.
    Daar waar jullie naar het fjord staan te kijken in Geiranger (boven bij dat hotel denk ik..???) nèt daar onder hadden wij onze Hytte...je kunt 'm bijna zien. Mijn zus zit nu op de boot van Kiel naar Oslo. Hoop dat ze net zo geniet van jullie land als wij hebben gedaan.
    Zeker voor herhaling vatbaar. Dikke kus en tot wirrus.
    X

• 17 Augustus 2011 - 22:44

De Maasjes:

.... ben ik nog een keer, jeetje wat wonen jullie in een prachtig land. Kan niet wachten om de camper (weer) te pakken en dan echt richting jullie te rijden. Geweldig.... al die campings! En het huis, wat wordt het mooi.... echt tijd om s bij elkaar live te komen kletsen, ayo met skype ;) liefssss

• 24 Augustus 2011 - 20:17

Julitte:

zie je wel dat dat kerkje me bekend voorkwam...(zoals ons mam schrijft)...goh mijn geheugen laat me gelukkig nog niet in de steek.
    En wat zou het toch gaaf zijn als we met eigen ogen jullie werk konden bekijken!
    We hebben dit jaar niet echt vakantie gehad..zouden we er volgend jaar dan van mogen/kunnen genieten? Wie weet...
    Fello & Nine zijn vandaag voor het eerst op zwemles geweest...leuk zeg! Helemaal enthousiast!
    Effe ter info.

Groetjes, en welterusten!

• 29 Augustus 2011 - 13:09

Karin:

Hoi,
    Mooi.Mooi,Mooi, Wat een prachtige natuur. Van Ardie al vernomen hoe de vakantie was geweest, en hoe mooi het allemaal was. De foto's zeggen genoeg! Jullie nieuwe kroost is schattig. Heb je voorlopig de handen aan vol. Geniet ervan!
    Groetjes en tot de volgende keer.
    Karin.

• 04 September 2011 - 07:58

Jetty:

He, vakantie vierders. Even lekker er tussen uit is broodnodig als je zo hard werkt. Ik heb het boek met foto's inmiddels gezien. Het is geweldig, wordt nu toch echt tijd voor een 'life' bezoek. Die fricandel ziet er gezond uit. lijkt wel 'oorlog in de tunnel'. Ik kom snel nieuwe brengen!!!
    X Jetty

• 14 September 2011 - 19:59

Laurens Nieuwkamp:

Hallo Robin, Janine,

Even geïnteresseerd geraakt. Wij houden (ook) veel van kokkerellen en doen dat het liefste met koken op gas. Goed om te horen dat jullie op gas zijn gegaan. Gasflessen (propaan/butaan) neem ik aan? En is dat een dure liefhebberij in vergelijking met elektrisch/keramisch/inductie?

Hadde

• 19 September 2011 - 16:39

Ardie:

Zomer in Bromma......wanneer begint die herfst bij jullie?????
    Wil het huis zien; hoe ver jullie zijn. Wil zien hoe de hondjes gegroeid zijn. En lezen hoe het met jullie is.....
    Mis Noorwegen!!!!!
    XXX