Van zomer naar herfst. - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu Van zomer naar herfst. - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu

Van zomer naar herfst.

Door: Janine en Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin en Janine

20 September 2011 | Noorwegen, Bromma

Ach jee, wat vliegt de tijd. Zo hadden we volop zomer, waar we met veel plezier naar terugkijken, en nu begint de herfst zijn intrede te doen. Maar ook dit deel van het jaar is hier prachtig, met alle mooie kleuren.

We hebben veel leuke dingen beleefd, de afgelopen tijd, maar ook een triest gebeuren.
Na een heerlijke vakantie met ons( en Wim en Margriet)ging het hard achteruit met Sjakie. Hij had al heel lang een rare bult bij zijn staart. Voor ons was het altijd heel duidelijk, als Sjakie pijn zou krijgen zouden we hem niet onnodig laten lijden.
Nu was de bult open gegaan, en hij had er erg last van. En kwam er voor ons een moeilijke beslissing, dit konden we Sjakie niet aandoen. We hebben Sjakie bij de dierenarts laten inslapen, en hem daarna in onze tuin begraven.
Ondanks dat je weet dat dit het beste is voor Sjakie, hebben we er veel verdriet van, Hij was toch al 14 jaar bij ons, en heeft heel veel met ons beleefd. En dat pakken ze hem en ons nooit meer af.

Met Basil en Abby gaat het heel goed. Ze groeien als kool, en af en toe hebben we het idee dat hun een mengeling zijn van een Deense dog, mijn hemel, wat hebben ze lange poten.
Het is wel heerlijk om met ze "flinke" tochten te gaan maken, uiteraard nog niet enorm ver, maar ze genieten er volop van.

De buitenkant van het huis begint de orginele kleur te krijgen. De nieuwe panelen staan helemaal in de grondverf, en een groot deel is al licht antiek wit. Het wordt echt, heel mooi.
In de woonkamer is de muur, achter de houtkachel gestukadoord, en ondertussen ook geschilderd, een wereld van verschil.

3 september heb ik mijn moeder op Gardermoen opgehaald van het vliegtuig. Zij kwam 2 weekjes genieten van Bromma in de herfstkleuren. De weken voor 3 september hebben we veel regen gehad, maar vanaf de 4e was het hier heerlijk nazomer weer.
We hebben dan ook veel gewandeld, met de hondjes, en er lekker opuit geweest. Tussendoor moest er natuurlijk wel gewerkt worden, maar ja, dat hoort erbij.
In die week heb ik ook de schoorsteen met muurtjes, voor de keukenkachel, gestukadoord. Janine is gisteren begonnen met het schilderen ervan.
De kachel in de woonkamer is ook teruggeplaatst, en we kunnen nu weer heerlijk hout stoken in de woonkamer. Ook de honden genieten ervan, want als de kachel brandt, liggen hun er graag erg dichtbij. Het koelt 's avonds ook wel wat meer af nu.

Met mijn moeder zijn we ook nog een dagje naar Mark en Hanneke geweest. Zij wonen met hun 4 honden, vlakbij Fagerness, en dan in de bergen.
Basil en Abby zouden even kennis mogen maken, met hun 4 husky's. Die waren toch wel even enorm voor hun, want ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen, als die grote honden eraan kwamen. Ook het rijden in de auto ging erg goed.
Daarna nog naar Fagerness geweest, en daar heerlijke kebab gegeten, een aanrader voor als je naar Fagerness gaat.

Nou zijn er al veel mensen hier gekomen, met verschillende vervoermiddelen, zoals; vliegtuig en auto, en met bus of trein vanaf het vliegveld, maar er is er een op de lijst bijgekomen. Met de trein vanuit Nederland naar Nesbyen.
Rob en Elly, hebben deze reis gemaakt.
Vanaf Utrecht centraal ben je 32 uur onderweg, met 3 keer overstappen. Een reis die zeer relaxt was, en ook een aanrader is.
Op maandag ochtend om 02.21 uur kwamen ze aan op het station in Nesbyen. En daar stond Robin dan klaar om ze op te halen.
Aangekomen in Bromma maar gelijk het bed in en lekker slapen.

Janine had 2 weken geleden de laatste behandeling gehad van de wortelkanaalbehandeling, dus dacht ze; "mooi dat hebben we weer gehad".
Maar er zou nog even gelijk een controle worden gedaan, en wat bleek, er zat nog zo'n "gaatje", en werd er een nieuwe afspraak gemaakt.
Vorige week is de wortel uitgeboord, en mag ze over een week terugkomen.

Afgelopen week was erg gezellig, we hadden dan ook de hytte helemaal vol. Alvast een mooi voorproefje voor als de Bed & Breakfast opengaat.
Onze woonkamer, in de hytte, is ook omgetoverd tot een slaapkamer.
De tijd vloog om want na een gezellige 2 weken, ging mijn moeder op donderdag weer terug naar Nederland.
Met Rob en Elly zijn we op zaterdag met de trein naar Voss geweest. Een mooie tocht over de Hardangervidda. We hadden deze reis al ooit in de winter gedaan, maar nu was het ook erg mooi. De velen meertjes en paden, en prachtige uitzichten, kortom, volop genieten.
Basil en Abby mochten die dag naar het pension, waar ze vandaan komen, en die hadden ook een heerlijk dagje gehad.
Zondag hadden we nog een "rustig aan" dagje, want 's nachts om 03.21 uur vertrokken Rob en Elly weer met de trein naar Nederland.

Het gewone leven is weer begonnen, met op de dinsdag zingen voor Janine in Ål, bij het koor, en de donderdag is mijn toneelavond. Eind November is de uitvoering, van "Christmas Carol", van Charles Dickens. Ik speel Chratshit, de kantoormedewerker van Scroodge, dus wel een mooie rol.

Voor allemaal weer heel veel groeten uit Bromma van ons.

Hadde.

• 20 September 2011 - 19:00

De Maaskantjes:

heerlijk al die visite over de vloer, het is altijd weer enorm genieten!! Maar daarna je eigen leventje oppakken is dan ook weer prima! Ai Janine, een tandartsrekening, hoe is het bij jullie geregeld, hier mag/moet je alles zelf betalen, ben er vandaag achter gekomen, pffff. kheb liever voor dat geld die "kroon" op mijn hoofd, moet wel een hele mooie zijn dan. Maar goed, hopelijk valt het qua pijn allemaal mee bij jou, want dat is ook niet mis. Fijn dat jullie genieten van de hondjes, hopelijk verzacht de pijn van Sjakie een beetje. En verdersssss, weet ik nog wel een vervoersmiddel om te komen, de camer-t!! Maar helaas, zal het nog heel lang gaan duren voor we bij jullie kunnen komen, maar we houden het echt echt te goed! Het ga jullie goed, liefs De Maasjes

• 20 September 2011 - 19:17

Trudy:

Hallo lieve Robin en Janine
    Ik zat al te wachten op jullie verslag, volgens mij ben je nog bezig met de foto's. Je hebt er heel veel.
    Zal zo verder kijken.
    Veel liefs hadde kyss og klem
    je (s) mam

• 20 September 2011 - 19:44

Trudy:

Lieve Robin en Janine
    Heerlijk weer die foto's, tis gewoon nagenieten van de heerlijke gezellige weken bij jullie.
    Wat is 't allemaal mooi geworden, en wat was 't heerlijk warm bij die mooie etage-kachel.
    Zit alweer te kijken op de site van de KLM, maar schrik niet hoor. . . . . . . . eerst effe sparen haha.
    Veel liefs nogmaals hadde kyss og klem
    je (s) mam

• 20 September 2011 - 20:38

Hanneke:

Goeie avond Robin en Janine,

Wij kregen net jullie mail binnen dus gelijk weer even gekeken op jullie site.
    Tsonge wat werken jullie hard en wat wordt het huis mooi en verder hoorden wij van jullie moeder ziet het er schitterend uit, Ja die heeft genoten en geniet er nog steeds van. Leuk die foto;'s van haar met die huskeyhonden en met Basil en Abby. Mooie honden en zoals je dat schrijft dat ze flinke poten hebben dan zullen ze nog wel hard groeien. Wat lekker nu dat het kouder wordt dat jullie een hout kachel hebben, warm maar ook zo gezellig dat geknetter.
    Gaat het een beetje met je bekkie Janine?
    Nou jullie heel veel succes en misschien komen wij ook een keer met de trein ha ha.
    Liefs Jan en Hanneke.

• 20 September 2011 - 22:57

Julitte:

Nou, dat is alweer een hele verandering van buiten zeg! En die gezellige warme kachel? Dan kunnen wij elkaar de hand schudden, want als het effe kan/moet, dan steken wij m ook aan! Heerlijk genieten is dat! Jullie hebben wel een hele mooie, wij hebben een inbouw, dat geeft toch net iets minder warmte, maar toch fijn! Jammer van Sjakie, maar je hebt gelijk, lijden is voor hem zeker geen optie!
    En Robin heb je er ook nog een andere hobby bij zo te zien op de foto in Voss? Ga je rodeo rijden? Stoer hoor!
    Een andere mogelijkheid om naar jullie te gaan is met de camper, zou het er nog eens van komen? Ik hoop het echt, mijn nieuwsgierigheid wordt iedere keer weer geprikkeld door al die mooie foto's! Dus Robin en Janine, ga zo door met die verhaaltjes, dan komen wij wie weet zeker nog eens die kant op!!!
    Veel liefs,
    Wim, Julitte en de kids

• 21 September 2011 - 07:53

Mariet:

Wat een mooie plaatjes weer. Het gaat er echt op lijken !! en wat een scheetjes die twee, jullie zullen de handen eraan vol hebben,ze zullen het verdriet van Sjakie wel verlichten maar z'n plekje innemen dat lukt toch niet: Sjakie blijft Sjakie !!.veel groetjes Mariet

• 22 September 2011 - 17:53

Ardie:

Heerlijk om weer eens wat van jullie te lezen en zien!!! Wat is er weer hard gewerkt. De schouw..... en de buitenkant van het huis.....de hytte voorzien van nog een slaapkamer....wanneer heb je dat allemaal gedaan??
    En Janinie...och erm...nog steeds onder behandeling bij de tandarts!!! Jeetje ik dacht dat dat onderhand wel gedaan was. Helaas, kan nu geen handje vast komen houden...
    De honden groeien inderdaad als kool...mooie beestjes!!!
    Fijn om te lezen dat jullie per trein ook goed bereikbaar zijn...hou me tegen!!!!!!!!!
    Tot gauw weer. Dikke X

• 22 September 2011 - 18:44

Miranda:

hoi Janine en Robin,
    Net jullie verhaal gelezen, jeetje jullie zijn net twee bezig bijtjes!!!
    Leuk hoor, al die dingen die jullie ondernemen samen en met vrienden!
    Tot gauw, liefs Miranda, ps wij krijgen hier ook een nazomer vertelde ze net op het journaal, hoppa de korte broek weer vast voor de dag haha.

• 23 September 2011 - 11:43

Gerrie En Dre' :

Hallo harde werkers. Hier zitten ze dan in het zonnetje. Afgelopen woensdag weer aan de repetities begonnen en natuurlijk mooie kerst nummers uit gezocht. Ja het wordt weer een gezellige kerst dit jaar! Met P.G. gaat het goed! De ijver zit er weer in. Met mij, Gerrie, gaat het goed! heb net Dre' zijn coupe bijgewerkt en hij ziet er weer fantastisch uit! Met Dre' gaat het ook goed, zijn tuin ziet er prachtig uit, dat snap je wel. net genoten van jullie prachtige foto's, mooi huis hoor, wauw! Wat zullen jullie Sjakie missen, de ouwe reus! maar die twee nieuwe zijn om op te vreten zeg. Bert en ik komen ze wel ophalen!! Lieve mensen, het ga je goed. Dikke zoen van Bert, Dre' en Gerrie!!

• 23 September 2011 - 21:34

Margriet:

Robin, sinds wanneer draag jij een hoed? Maak maar eens een foto van dichtbij, zo op afstand lijkt hij je goed te staan.
    Huis aan de buitenkant kijkt geweldig.
    Ga zo door!

• 24 September 2011 - 00:46

Piet Reintjes:

Robin en Janine, mijn gedachten zijn met Sjakie en met jullie die hem missen. Veertien jaar is een mooie leeftijd voor een kat. Thuis hadden we ook katten. Ik heb een vergelijkbare ervaring beleefd. Aan Janine veel sterkte gewenst voor een volgende tandbehandeling. En beiden heel veel succes bij het realiseren van jullie droom. We 'drijven' gezamenlijk richting het kerstfeest en Nieuwjaar. Zo vergaat het ene na het andere jaar. Blijf ze beleven !! En we willen graag van jullie blijven lezen.