Net als in de Film... - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu Net als in de Film... - Reisverslag uit Bromma, Noorwegen van Robin en Janine Boogaard - WaarBenJij.nu

Net als in de Film...

Door: Janine en Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin en Janine

16 Oktober 2011 | Noorwegen, Bromma

Het gewone leven is weer opgepakt. Werken en genieten van de omgeving. Zodra het kan gaan we heerlijk met de hondjes op pad. Ze groeien als kool, en we hebben het vermoeden dat de mengeing ook iets is met een Deense Dog, in ieder geval groeien ze enorm. Van die Deense dog is een grapje, maar er lijkt wel iets in te zitten van een Flatcoat retriever. Ach, het maakt ook niet uit, als ze maar lief zijn, en dat zijn ze wel. Uiteraard zijn het jonge honden, en dat merken we wel.
Nu er bij de kachels hout ligt sjouwen ze dan ook constant met de blokken door de kamer, daar moet we nog iets op verzinnen.
En als de kachel brandt, liggen ze languit ervoor. Abby is ondertussen zeer goede maatjes met Ruben. Zodra die binnenkomt dan likt ze hem helemaal schoon, en weet niet hoe gek ze moet doen voor zijn aandacht. Ruben vindt dit ook erg leuk, en samen liggen ze dan ook heerlijk op de bank.

De herfst zit er alweer bijna op, 's nacht vriest het dan ook al, en de eerste sneeuw is gevallen, niet in Bromma-centrum, maar wel wat hoger in de bergen. Dus beide auto's zijn alweer voorzien van de winterbanden(lees; spijkerbanden)
Afgelopen week moest ik in de bergen weer werken, en daar lag dan al een mooi beetje sneeuw.

Aan de voorkant van het huis hebben we de koven gemaakt, die de verbindingsmuren afdekken, zo wordt het meer een geheel. Verfje ertegen aan, en dan is dat ook weer klaar. Het belangrijkste is nu om de balken voor het balkon te plaatsen, dan kunnen daar ook de panelen er tegenaan, en zit de voorkant dicht. Dat wordt nog een weekend snekkeren.
Verder ligt het werk aan het huis een beetje stil, er worden meer rondom het huis regelwerk dingetjes gedaan.(is eigenlijk meer 1 woord, maar dan is het niet te lezen)

Tja, en onze hobbies, die kosten ook wat tijd, nou niet zo veel als in Nederland, want toen waren we bijna nooit thuis,maar het kost wat tijd.
Janine, met het koor, heeft zelfs binnenkort 2X een weekend weg, voor optredens en repeteren. Ze gaan volgend weekend met bijna het hele koor naar de hytte van iemand van het koor, en kunnen daar allemaal slapen. Ze hoeven niet eens beddengoed mee te nemen, dat is daar aanwezig. Dat moet toch een hele flinke hytte zijn.
Zelf heb ik afgelopen weekend met de theatergroep repetities gehad. Gisteren hadden we echte filmopnamens. Dat was erg leuk. Bij het verhaal van Charles Dickens, "A Christmas Carol", horen dus ook kostuums uit die tijd, en die hebben we dan ook. Erg mooi gaat het worden.
Gisteren hebben we een scene opgenomen die als film vertoont wordt tussen het spel in.
Het is een leuke groep mensen van allerlei leeftijden, en allemaal erg enthousiast. Vandaag hebben we bijna de hele middag geoefend met het zingen, want oh jee, we mogen ook zelf alle koorpartijen zingen. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Best pittig, maar wel leuk.

Verder vermaken we ons hier uitstekend, en verheugen we ons ook op uitstapje naar Nederland in november. Heerlijk bij de Gennepse reveu gaan kijken, en een paar bezoekjes doen. Janine blijft wat langer, maar ik ga alleen het weekend naar Nederland. En de hondjes gaan dan logeren in het pension.

Voor ieder weer een fijne week gewenst.

Hadde.

• 16 Oktober 2011 - 18:01

Heidi:

Had van de week óók last van een verkeerde spijkerband. Ik dacht, wat stuurt ie toch zwaar! ;-)
    Maar binnen enkele tellen wist deze blonde het toch wel, m'n linkervoorband helemaal plat....

Kom het filmpje dat in de voorstelling gebruikt wordt toevallig ook op JoepTjoep? Kunnen we jouw buitelandse toneel prestaties ook bewonderen. Ben reuze benieuwd!

Zo leuk om weer op de hoogte te zijn van Huis, Haard en Dierenschare. Weten jullie zeker dat Basil & Abby geen kruising met een Eland zijn? Als ik die lange poten die aanhanger zie uitstelen zie ik toch enige overeenkomsten....

Voor jullie ook een fijn weekend,
    Houdoe!

• 16 Oktober 2011 - 18:51

Trudy:

Lieve kids wat gaaf allemaal!!!
    De voorkant van jullie huis geweldig, wat mooi! Jullie kostuumdrame, wat goed met die mooie kleding, ik zou 't zo willen zien, maar versta 't niet zo goed. Hebben ze die mooie kostuums zelf, of huren ze die?
    Wat zijn Basil en Abby gegroeid zeg, ben benieuwd wanneer ze stoppen met groeien. Het worden kleine paardjes!!!
    Lieve luidjes succes met alles, veel groetjes en héél véél liefs, dikke kus/knuf van je mam en Brandy

• 17 Oktober 2011 - 00:43

Piet Reintjes:

Dag Robin en Janine, Sommige honden kun je veel aanleren. Misschien zelfs wel houthakken (??). En wel zeker houtblokken stapelen, en ophalen om ze naar de kachel(s) te brengen. Doen ze ook eens wat nuttigs. Of kom ik nu ineens minder hond-vriendelijk over? Robin en Janine, ik wil met jullie een interview doen tijdens het bezoek aan Gennep in november. Kunnen we wat afspreken? Ik wil er zelfs een tv-reportage aan wijden. Altijd leuk voor later. En blijf vooral jullie expressieve bijdragen leveren aan de gemeenschap; aan de wereld. We hebben dat nodig. Een hartelijke groet tot besluit.

• 17 Oktober 2011 - 07:08

Roel Van Duijl:

Hallo Robin en Janine,

Het is weer heel lang geleden dat we elkaar gesproken hebben. Heb ook heel lang geen verslagen gezien.
    Fijn te lezen dat het jullie goed gaat.
    Groeten,

Roel

• 17 Oktober 2011 - 11:14

Miranda:

hoi, weer leuk jullie verhaal te lezen.
    En tjeetje die pups groeien als Kool..hebben het dus vast goed bij hun nieuwe baasjes.
    Tot gauw, enne Janine; zien we je in November in het Udense???
    Miranda

• 17 Oktober 2011 - 13:17

Ardie:

Na een ochtendje hard werken is het heerlijk om nieuws te lezen uit Noorwegen!! Ziet er keimoi uit die koven. Nu snap ik wat je in de zomer bedoelde Robin!! En dan die sneeuw....super om precies te weten waar die nu ligt want daar zijn wij ook geweest....daar boven!!! Toch???
    Zou het graag in het echt zien...maar ja...Leuk Janine dat kooruitstapje; met z'n allen in die hytte is vast en zeker dolle pret! Als er nog maar gezongen wordt dan...
    Robin misschien een stomme vraag maar is jou vrouw in Dickens wel een vrouw??? Wel een moi mutske!!!
    En je bent wel zuinig geweest op je fricadellen zeg! Ik dacht dat die al lang op zouden zijn. Maaaaaaar nu is de frietpan inmiddels ook uitgepakt zie ik!!
    Nou we zien jullie binnenkort bij de reveu. Tot dan wens ik jullie alvast knusse winteravonden toe!!
    XXX

• 18 Oktober 2011 - 21:24

Julitte:

Zowel bij jullie als bij ons is er weer hard gewerkt zie ik. En ook wij zijn van de week met hondjes in de weer geweest. Iemand hier in het dorp had kleine puppies..erg lief..(gelukkig voor papa waren ze al allemaal vergeven).
    Wij hebben nog gras ingezaaid vorige week en het begint toch al een aardig grasveldje te worden. Dat wil zeggen dat we tot nu toe goed tot redelijk goed/warm weer hebben gehad. De tuin heeft zo in ieder geval weer een heel ander gezicht gekregen.
    Leuk Janine te zien dat je nog flink "uit je dak gaat" bij AC/DC!!! Nooit geweten dat jij daar fan van bent?! En ik ben blij Robin dat Janine jouw echte vrouw is!
    Maar toch knap dat je aan zo'n voorstelling mee doet! Succes daarmee!

Groetjes, van ons!!

• 18 Oktober 2011 - 22:01

Jetty:

Hallo Frikandelleneters van Bromma, Ja Robin dat woord kan ook aan elkaar. Maar die frikandellen lijken wel lange lummels zo in de frietpan. Jullie hebben ze lang bewaard. Knap hoor! Wat een schatten die 'hondjes'. Echt een mooi stel! En dat stel van de toneelclub? Ik had dezelfde gedachte bij de foto als Ardie. Nou hebben wij wel vaker dezelfde gedachten...maar leg eens uit...over 3 weken: heerlijk naar de revue en de kroeg en bij kletsen. Ik heb er zin in. Tot gauw. X Jetty

• 21 Oktober 2011 - 19:42

Dre:

Hoi Janine en Robin,
    mooi die vorderingen aan het huis.
    Wat een veranderingen en helemaal volgens de verwachtingen.
    Het is er lekker genieten in Bromma, met jullie beestenboel en andere vermakelijkheden.
    Hoe je je ook verkleedt, Robin, je snuit maakt het compleet.
    Janine, geniet van je uitjes met het koor en in zo'n hytta is het goed toeven.
    Geniet van jullie bezigheden en van elkaar.
    Groet, Dre.

• 24 Oktober 2011 - 20:34

Wim En Ineke:

Hoi Robin en Janine

We lezen met plezier altijd jullie verslag.
    Wat zijn jullie al ver en wat ziet het er prachtig uit dat huis in Noorwegen.
    Leuk Janine jij in een koor en Robin bij het toneel, wat dat betreft zijn jullie al aardig ingeburgerd in Noorwegen.
    Nou luitjes verder nog heel veel succes met alles en heel veel groetjes Wim en Ineke

• 01 November 2011 - 18:12

Peter Van Ardie:

Nou ik zie wel jullie hebben niet stil gezeten. Het ziet er prachtig uit die voorkant van het huis. Wellicht komen we gauw weer eens op bezoek in jullie B&B! en dan beginnen we aan de overstek of zo....! We kijken regelmatig de foto's van Noorwegen en krijgen dan weer de kriebels om aan te rijden!
    En euh..ik wist niet dat je zelf ook jaagde Robin? Zeker lang van gegeten HaHa !

groetjes Peter